Článek
Automobilový airbag je nezpochybnitelně jedním z nejlepších vynálezů, který je s motorismem spojen. V letošním roce tento bezpečnostní prvek slaví 70 let od svého vzniku (vynález Johna W. Hetricka byl patentován v roce 1952) a během jeho používání zachránil životy milionům řidičů po celém světě.
Logo na volantu může zranit posádku, Mazda kvůli tomu svolává 260 tisíc aut
První airbag v sériově vyráběném automobilu se objevil v americkém Chevroletu Impala už v roce 1972, ale dnes už auto bez airbagů prakticky neseženeme. Technologie je pevně zakotvena v automobilovém průmyslu. Pokud ale chceme, aby airbag zafungoval správně, musíme ho správně použít.
I literally had the same shit happen back in 2016 but with a Hyundai logo pic.twitter.com/sEchqVZj04
— Luis GJ (@lilusage) March 5, 2022
HUMOR: Cuando te salta el #airbag y te tatúa el logo en el brazo. El conductor dice estar encantado.#tatoo pic.twitter.com/ydfQgtEbcE
— Pyramid Consulting (@Multayuda) June 3, 2016
Ošklivá zranění, která se v posledních dnech objevila na sociální síti Reddit nebo na Twitteru, mohou být způsobena vystřelením airbagu v momentě, kdy řidič špatně drží volant, což je rovněž velice důležité.
Pokud jej totiž držíme správně v pozici tři čtvrtě na tři, nemělo by se rukám nic stát. Pokud ale držíte volant jednou rukou v pozici 12, hrozí, že se vám na ruce objeví ošklivé „tetování“ od loga automobilky umístěného uprostřed volantu. Právě pod ním se totiž airbag i s patronou ukrývají.
Bezpečné džíny pro motorkáře v sobě skrývají airbag
Funkce předních i bočních airbagů je také přímo úměrná tomu, zda je řidič či spolujezdec připoutaný. Pokud není, hrozí vážné zranění páteře, krční páteře, hlavy. Když je ale vše v pořádku, airbag pomůže zachytit hlavu při prudkém pohybu vpřed.