Článek
S výrazným zdokonalením systémů pomáhajících s řízením, respektive systémů autonomního řízení, se vyrojila řada videí, kdy se lidé za volantem věnují všemu možnému, jen ne volantu. Jenže jak se ukazuje, řidiči se svému jedinému úkolu mnohdy nevěnují ani ve starších a méně sofistikovaných vozech.
Ukázkou je video, které letos v květnu prostřednictvím sociální sítě X sdílelo španělské Generální ředitelství pro dopravu (DGT). Na záběrech, které pořídila kamera na vrtulníku již v roce 2019, totiž vidíme řidiče staršího kombíku Peugeot 307 SW, který nemá ruce na volantu.
Para algunos la conducción requiere tan poca atención que creen que pueden manejar el móvil, comer, maquillarse... o ¡jugar al cubo de Rubik! Las distracciones están detrás de un 32% de los #SiniestrosViales mortales. Este 📹 tiene unos añitos, pero sigue dejándonos helados. 🫣👇 pic.twitter.com/Upa3UW95SN
— Dir. Gral. Tráfico (@DGTes) May 14, 2024
Ačkoliv uhání po dálnici rychlostí kolem 126 km/h, jeho zrak je upřen na Rubikovu kostku, kterou za jízdy skládá. Netřeba přitom zmiňovat, že vůz představený v roce 2002 si mohl nechat o sofistikovaných asistenčních systémech jen zdát.
Jak příspěvek DGT připomíná, nepozornost je příčinou až 32 procent nehod na silnicích. Nepochopitelné chování řidiče na záběrech naštěstí tragédií neskončilo, dodnes je ale šokující ukázkou toho, jak nezodpovědní umí řidiči za volantem být. I proto ho španělské úřady připomínají.