Článek
Šofér se k soudu dostal poté, co mu po nehodě, která se stala vloni v srpnu, byla uložena pokuta 200 eur (5250 Kč) a měsíční zákaz řízení, s čímž nesouhlasí. Tehdy vyjel ze silnice a vymlouval se na to, že nastavoval rychlost stírání čelního okna. I tuto funkci, která se jinak klasicky ovládá na páčce u volantu, má totiž Tesla Model 3 schovanou v menu obřího „tabletu” na přístrojové desce.
Německý soud ale i tuto základní manipulaci označil za použití elektronických zařízení za jízdy, které je zakázáno.
Snažil se natankovat benzin do Tesly. Prozření je nádherné
„Dotykový displej trvale instalovaný ve vozidle značky Tesla je elektronické zařízení ve smyslu paragrafu 23, odstavec 1a, jehož provoz je povolen pouze za podmínek tohoto nařízení,” uvedl v odůvodnění soudce s tím, že je možné dotykovou obrazovku nastavovat jen tehdy, když to řidičovu pozornost neodvede od řízení automobilu.
Vzhledem k tomu, že Tesla vůz už takto navrhla, tedy s ovládáním cyklovače stěračů přes obrazovku, spekuluje respektovaný magazín Auto Motor a Sport o tom, že by se šofér mohl žalovat automobilku.
Ovládání přes displej je dnes běžné
Kalifornská automobilka skutečně s funkcemi integrovanými do dotykové obrazovky zašla ze všech nejdále. Na druhou stranu i veškerá konkurence v dnešních autech do takzvaných infotainmentů přesouvá čím dál více funkcí.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Vzhledem k tomu, že manipulaci s takovým systémem označil německý soud za použití elektronického zařízení za jízdy, na jejich ovládání se řidiči vymlouvat zřejmě nebudou moci.
Pro Teslu je to v krátkém sledu druhé zásadní rozhodnutí německého soudu. Mnichovský dvůr v úterý 14. července rozhodl, že použití výrazu „Autopilot“ automobilky Tesla k popisu balíčku asistentů řízení je „pro spotřebitele zavádějící“ a zakázal jeho používání v Německu.