Článek
Zdřímnutí po obědě není nic divného, dělá to řada lidí, má-li čas. Zkoušet to za volantem jedoucího auta ale vážně není dobrý nápad. Nejmenovaný 45letý řidič v Německu tak však byl přistižen, a to na dálnici A70 mezi Bambergem a Bayreuthem po poledni 29. prosince.
Vůz jel očividně se zapnutým Autopilotem, asistenčním systémem pro poloautonomní jízdu, konstantních 110 km/h. Když ho chtěla policejní hlídka zastavit kvůli kontrole, řidič nereagoval, ale auto udržovalo vzdálenost od policejního vozu před sebou.
Policie zjistila, že v autě místo sledování provozu řidič leží se zavřenýma očima na sklopené sedačce. Trvalo čtvrt hodiny, než se jim klaksonem a dalšími signály podařilo řidiče vzbudit. Pak zastavil, načež policie našla pod jeho nohama speciální závaží na volant, které má automobil zmást tak, aby si myslel, že řidič drží volant.
Ze sklopené sedačky a závaží je nasnadě, že se nejednalo o náhodné usnutí za volantem, nýbrž o cílenou snahu spát za jízdy a spolehnout se na to, že asistenční systém Autopilot dokáže řídit sám. To je ovšem krajně nebezpečné, tento systém je pouhým jízdním asistentem a vyžaduje bdělého a pozorného řidiče, připraveného kdykoliv převzít kontrolu nad vozem.
Při policejní kontrole muž podle policejní zprávy vykazoval abnormální chování typické pro vliv drog. V současnosti je podezřelý z ohrožení silničního provozu, uzavírá tisková zpráva bavorské policie.