Článek
Palubní kamery jsou dnes v autech čím dál populárnější. Ovšem stejně jako mohou pomoci při pozdějším vyšetřování, rovněž může záznam ze zařízení sloužit pro usvědčení viny majitele.
Po nehodě, která se udála 25. června kolem páté odpoledne na britské dálnici A1, poskytl řidič BMW trojkové řady, který byl posledním, třetím účastníkem, videozáznam. Tím však mužům zákona do ruky dal i důkaz o tom, že nedodržel bezpečnou vzdálenost a zastavit včas nedokázal právě kvůli tomu.
Čtyřiačtyřicetiletý Gary Callagher si poté stěžoval, že silnice byla nepředvídatelně kluzká, ovšem ani to by ho viny nezbavilo. Jde přeci o ono známé „přizpůsobení rychlosti povaze a stavu vozovky” v kombinaci s bezpečnou vzdáleností, kterou organizace Besip označuje jako minimálně dvě sekundy od chvíle, kdy daný bod projede auto před vámi.
I kdyby se však našel jakýkoli jiný důvod, proč včas zareagovat nestačil, videozáznam přezkoumaný policií by ho od pokuty 170 liber, tedy přibližně 4 823 korun, nezachránil. Ba naopak, poté už nebyla diskuse.