Hlavní obsah

Rezvani Beast Alpha X Blackbird: specialitka pro pět vyvolených

„Černý pták” má víc výkonu na tunu než Bugatti Veyron a na americkou stovku zrychlí za méně než tři vteřiny. Základem je manuální převodovka, automatika je za tučný příplatek. Má být vyrobeno jen pět kusů a minimálně jeden už je prodaný.

Foto: Rezvani

Blackbird má v útrobách 709 koní a základem je manuální převodovka.

Článek

Lehké auto, silný motor uprostřed a manuální převodovka – to je recept nejednoho petrolheada na zábavu. A zatímco spousta renomovaných automobilek upřednostňuje dvouspojkové převodovky kvůli rychlejšímu řazení, Rezvani do své nejnovější a nejostřejší specialitky v základu nabízí poctivý manuál.

Tím vozem je Beast Alpha X Blackbird, pojmenovaný po proslulém Lockheedu SR-71 Blackbird, nejrychlejším letadle světa. Černý pták od Rezvani nemá potenciál být nejrychlejším autem světa, ale rychlý bude naprosto extrémně. Jeho poměr výkonu ku hmotnosti je 727,2 koně na tunu.

Speciální Beast totiž váží jen 975 kilogramů, ale pohání ho motor o výkonu 709 koňských sil. Je to 2,5l čtyřválec s turbodmychadlem vlastní výroby, který má závodní kované písty, ojnice, vačky, ventily a ventilové pružiny od firmy Carillo. Elektronický mozek motoru dodala legenda jménem Cosworth.

Foto: Rezvani

Rezvani Beast Alpha X Blackbird

Ve výsledku tedy zrychlení na 60 mph - tedy 97 km/h, Rezvani je americká značka - trvá 2,9 vteřiny. Samozřejmě bude záležet na tom, jak schopní jste s řazením, pokud zvolíte manuální převodovku. Pokud chcete automatické řazení, můžete ho mít za příplatek 15 tisíc dolarů (304 tisíc korun) k základní ceně 225 tisíc dolarů (4,56 miliónu korun).

Ovšem, máte-li zájem, je třeba si s objednávkou pospíšit. Beast Alpha X Blackbird totiž vznikne v pouhých pěti exemplářích a jeden z nich je už údajně prodaný zápasníkovi MMA Rampagi Jacksonovi.

Foto: Rezvani

Rezvani Beast Alpha X Blackbird

Kromě technické stránky věci, která je u takovéhoto auta nejpodstatnější, na fotkách vidíme, že oproti „běžnému” Beastu Alpha nedostal nic moc navíc. Na první pohled jsou viditelná jiná kola a zelené detaily na karoserii i v interiéru. Lak bude každopádně černý.

V rámci úspor hmotnosti nezmizel odnímatelný střešní panel ani unikátní dveře Sidewinder. Popravdě trochu připomínají dveře autobusu, ale to neznamená, že nejsou zajímavé. Tady si můžeme prohlédnout, jak fungují na Beastu Alpha.

Výběr článků

Načítám