Článek
Čínská společnost BYD nedávno rozvířila vody elektromobility a baterií ohlášením nové platformy Sper-e Platform, která má umožnit nabíjení baterií až při výkonu 1 megawattu, což je v dnešním světě skutečně podstatný skok. Nyní však oznámení BYD překonává oznámení společnosti CATL.
Celosvětově největší dodavatel baterií pro elektromobily totiž ještě před autosalonem v Šanghaji oznámil druhou generaci svých Shenxing LFP akumulátorů, které nabídnou dojezd kolem 800 kilometrů na nabití a podporují bleskurychlé nabíjení při výkonu až 1,3 megawattu.
Společnost CATL uvádí tempo nabíjení baterie 12C, což znamená, že během sekundy lze získat dobíjením dojezd 2,5 kilometru, jak uvádí InsideEV’s. Během pouhých pěti minut by pak baterie měla nabídnout dojezd až 520 kilometrů. Dokonce i při teplotách kolem -10 °C by nabití z 5 na 80 % mělo trvat pouze kolem 15 minut.
CATL tak nejen překonává společnost BYD, jejíž převratná platforma slibuje po 5 minutách dojezd 400 kilometrů, ale dotahuje se i na čas potřebný k dotankování běžného spalovacího automobilu.
Kromě toho navíc společnost CATL představila také první masově vyráběnou sodík-iontovou baterii na světě, která by měla kromě dojezdu cca 200 km u plug-in hybridů a cca 499 km u elektromobilů nabídnout také mimořádnou odolnost.
I při mrazech kolem -30 °C by si baterie měla udržet 93 procent použitelné kapacity a nabití z 30 na 80 procent by v těchto mrazech měla zvládnout za cca 30 minut. Je však otázkou, kdy a do jakých produkčních elektromobilů se tyto baterie dostanou.