Článek
Předchozí dvě generace ve světových premiérách viděl Frankfurt respektive Paříž. Nyní se představení nového modelu přesouvá za oceán na autosalón v New Yorku. Kromě designérské stránky je novinkou elektronický systém Terrain Response, jenž maximálně usnadňuje jízdu terénem, byť byste mohli z mladistvého vzhledu Discovery 3 nabýt falešného dojmu, že auto si s náročným terénem poradí jen ztěží. Opak je pravdou. „Discovery 3 je opravdovým Land Roverem. Stejně jako u všech nových Land Roverů i pro novinku platí, že požitkem je nejen jízda na silnici, ale i v terénu, v němž platí za nejlepšího ve své třídě,“ říká Matthew Taylor, generální ředitel automobilky Land Rover.
HISTORIE Discovery | |
1989 | Na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem se představuje první dvoudvéřová verze LR Discovery. (Nový model automobilky po 19 letech - pozn.) Pod kapotou je nový přeplňovaný diesel s přímým vstřikováním paliva. |
1991 | V Evropě představena čtyřdvéřová verze. |
1994 | Rover Group je pod křídly BMW Group. Čtyřdvéřová verze se začíná prodávat ve Spojených státech. |
1995 | Na trh v USA uveden Discovery s motorem o obsahu 4,0 l |
1998 | Na autosalónu v Paříži byla 29. září uvedena druhá generace Discovery. |
1999 | Lednové uvedení druhé generace na trh v severní Americe. |
2000 | Nově založená společnost Land Rover Group, Ltd. se odděluje od Rover Group, a od BMW Group ji kupuje koncernt Ford Motor Company za 2,7 miliardy dolarů. Převzetí bylo oficiálně dokončeno 30. června 2000. |
2004 | Na autosalónu v New Yorku bude představen Land Rover Discovery 3. |
Zdroj: Land Rover |
Trojka má být vůči řidiči maximálně vstřícná co se ovládání týče. Nabídne i mimořádný vnitřní prostor, kde své místečko najede až sedm dospělých. Podobně jako ostatní hráči na trhu, tak i Land Rover svou novinku vybavil hitem poslední doby - adaptabilními světlomety, které se přizpůsobují směru jízdy, a osvětlují tak za každé situace cestu před vozidlem.
Systém Terrain Response, je patentem Land Roveru poprvé představený v konceptu Range Stormer. Řidič má na výběr z pěti režimů jízdy v terénu, které jednoduše volí otočným spínačem na středové konzoly. Buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (známý jako tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení).
Pod kapotou se představují tři vysoce výkonné motory, které budou nabízeny se stálým pohonem všech kol. Dvě benzínové jednotky mají šestistupňovou automatickou převodovkou nabízející program inteligentního řazení. Automatickou převodovku lze pořídit i k dieselovému motoru, ten je standardně dodáván s její šestistupňovou manuální variantou. xxxx Základem pro všechny trhy je upravený benzínový osmiválec Jaguár o objemu 4,4 l a turbodieselový motor V6 2,7 litru se vstřikováním paliva common rail využívající přeplňování turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Třetí pohonnou jednotkou (jen pro vybrané trhy) je benzínový agregát V6 s objemem 4,0 litru.
Prodeje Discovery v ČR | |
2004* | 1 |
2003 | 37 |
2002 | 56 |
* údaje za leden až únor | |
Zdroj: Sdružení dovozců automobilů |
Na českém trhu by se Land Rover Discovery 3 měl objevit na podzim letošního roku.