Článek
Renault v příštím roce rozšíří nabídku o další mainstreamový elektromobil. Vedle malého zoe či chystaného Renaultu 5 se objeví elektrický Mégane E-Tech Electric. Zda crossover nahradí tradiční hatchback se spalovacími motory nebo půjde o alternativu, zatím není jasné.
Renault má nové logo, přišlo o třetí rozměr

Novinka má leccos společného s aliančním Nissanem Ariya, díky modulární elektrické platformě CMF-EV. Využívá proporce vyššího crossoveru, které jsou pro rodinné elektromobily s baterií v podlaze konstrukčně výhodné. Podobně tomu tak je u Škody Enyaq iV nebo Volkswagenu ID.4, které budou pro tohle auto konkurenty.
Vůz bude pravděpodobně k dispozici s větším množstvím variant, oficiálně potvrzená konfigurace zatím počítá s elektromotorem o výkonu 160 kW a baterií s kapacitou 60 kWh. Dle normy WLTP má ujet až 450 kilometrů na jedno nabití.
Renault 5 se vrací jako retro koncept elektromobilu

Novinka se bude od příštího roku vyrábět na severu Francie v Douai po boku zmíněného Renaultu 5 nové generace. Závod, ve kterém dříve vznikala původní „pětka” či modely jako Espace, Scénic a Talisman, prošel rozsáhlou rekonstrukcí právě pro výrobu elektrických aut.