Článek
Renault nedávno uvedl na trhy čistě elektrický městský hatchback Renault 5, který ovšem v budoucnu doplní ještě menší a cenově dostupnější elektromobil Renault Twingo, jehož první ukázku automobilka zveřejnila již v listopadu roku 2023.
Během právě probíhajícího bruselského autosalonu, kde se stal Renault 5 evropským vozem roku 2025, pak francouzská automobilka poprvé odhalila i kabinu menšího twinga, která odkazuje na původní Renault Twingo a slibuje každodenní praktičnost, komfort a modularitu.
Palubní deska je vybavena dvojicí displejů, menším digitálním přístrojovým štítem za tříramenným volantem s podivně šišatými tvary a větším displejem infotainmentu uprostřed. Pod infotainmentem navíc vidíme samostatný panel ovládání ventilace i praktickou poličku na odkládání drobností, která se táhne až před spolujezdce.
Kulaté twingo se vrací. Renault ukázal předprodukční koncept retro hatchbacku

Automobilka opět klade důraz na dostatek odkládacích prostor, které posádka najde i pod palubní deskou nebo mezi předními sedadly. Volič jízdních režimů je totiž opět umístěn na sloupku řízení. V palubní desce i výplni dveří pak vidíme zelenou barvu navazující na barvu karoserie.
Čalounění sedadel je inspirováno barevnými motivy první generace twinga a decentně sladěno s barvou vozu. Zaujmou ovšem i originální detaily, jako moderně pojaté výdechy ventilace v palubní desce či kolečka nastavení sedadel, inspirovaná kolečky skateboardu. Prosklená střecha konceptu pak přidává kabině na vzdušnosti a prostornosti.
Zadní sedadla čtyřdveřového vozu by měla nabídnout mimořádnou praktičnost, neboť nabízejí posuvnou lavici dělenou v poměru 50/50. Posádka tak může maximalizovat prostor pro zadní cestující, nebo naopak zvětšit zavazadelník. I cestující na zadních sedadlech se přitom mohou těšit na chytrá řešení, jako je například magnetický držák telefonu v opěrkách předních sedadel.
Samotný koncept, který je nyní vystaven na bruselském autosalonu, navíc od svého prvního uvedení prošel další evolucí. Automobilka například upravila přední nasávací otvor, zmenšila lemy podběhů a přepracovala černé nárazníky, vytištěné s pomocí 3D tiskárny. Zmizelo také podsvícení klik, přibylo menší okénko u zrcátek a přepracovaná jsou zadní světla.
Renault Twingo E-Tech zatím zůstává předprodukčním prototypem, jeho produkční verze by však měla dorazit na trhy v roce 2026. Cena by se přitom měla pohybovat pod hranicí 20 000 eur, tedy v přepočtu méně než 500 000 korun.
Evropskou anketu Auto roku 2025 vyhrál Renault 5

Ostrý Renault 5 Turbo se vrací, ale turbo mu chybí
