Článek
Lze předpokládat, že se záležitost kolem závad týká i vozů v České republice, přestože to automobilka výslovně neuvedla. Mluvčí francouzské automobilky řekl, že firma odhalila závadu na systému, který optimalizuje činnost brzd. Pak ale dodal, že to neznamená, že by byly závadné i samotné brzdy. "Začátkem října začneme kontaktovat majitele vozů a vyzveme je, aby se dostavili do servisních center k odstranění závady," řekl mluvčí. Renault se nebude na financování nákladů na řešení problému podílet sám, ale část nákladů ponesou i dodavatelé dílů, podotýká agentura Reuters.
Nejvíce práce budou mít servisní centra ve Francii
Renault je čtvrtým největším výrobcem automobilů v Evropě, mluvčí ale nesdělil, na kolik peněz automobilku odstranění závady přijde. Akcie firmy nicméně na burze v Paříži dopoledne ztrácely asi 1,8 procenta. Nejvíce automobilů, které mají závadu na elektronice, jezdí ve Francii, kde bude muset navštívit servisní centrum asi 86 000 vozů. Dalších 22 000 jich jezdí v Británii a ve Španělsku a kolem 26 000 si jich koupili obyvatelé Německa.