Článek
Čtyři dveře, malá korba a rezervní kolo spolu s přídavnými reflektory na střeše, to jsou dominantní znaky konceptu Renault Niagara. Po nevalném úspěchu modelu Alaskan, přeznačkovaného Nissanu Navara, automobilka na pick-upy nezanevřela.
Koncept nicméně není skutečným truckem, má samonosnou karoserii založenou na platformě CMF-B. Tu využívá např. model Clio či malé dacie, které spojuje jedno – nemají pohon všech kol. Niagara však ano, zadní kola pohání elektromotorem, přední kola spalovacím motorem s mild hybridním ústrojím.
Podle automobilky „zvládne polovinu vašich denních jízd v plně elektrickém režimu“. Jak velká je baterie, není známo, stejně, zda se dá nabíjet ze sítě. Renault neřekl ani nic konkrétnějšího o spalovacím motoru pod kapotou.
Prozradil však, že model předpovídá cenově dostupný pick-up pro Latinskou Ameriku, takže se dost možná díváme na nástupce Renaultu Oroch, tedy Dacie Duster s korbou. To také znamená, že na prodej v Evropě můžeme, bohužel, zapomenout.
Koncept o něco bližší produkční verzi se má odhalit v příštím roce. Dá se očekávat, že bude o poznání méně divoký – na střeše budou jen ližiny, pneumatiky nebudou terénní a také odhadujeme, že oplastování a lak budou střízlivější. Do výroby by měl vůz zamířit v roce 2027.