Hlavní obsah

Renault proměnil klasické kupé v parádní retro-futuristický koncept

Retro-futuristický koncept vycházející z kupé nabízeného v sedmdesátých letech kombinuje původní tvary s moderními materiály a čistě elektrickým pohonem. S jeho výrobou se ale bohužel nepočítá.

Foto: Renault

Koncept Renault R17

Článek

V posledních letech se mezi úpravci automobilů rozmohl trend tzv. restomodů, kdy jsou klasické vozy vybaveny moderní technikou. Od komponentů karoserie a interiéru až po samotné pohonné ústrojí. Na retro-futuristické vlně se úspěšně veze i automobilka Renault.

Ta se celkově vrací do minulosti, což připomíná nejen staro-nové logo a přístup k propagaci značky, ale také nový čistě elektrický Renault 5 či několik posledních konceptů. Jedním z nich je i poslední novinka, restomod kupé Renault 17 ze sedmdesátých let s označením R17.

Nový Renault 5 E-Tech přijíždí jako stylový elektromobil s nádechem retra

AutoMoto

Vůz, na jehož vzniku spolupracovala automobilka s designérem Ora Ito, si uchoval proporce a základní tvary Renaultu 17, každý panel karoserie R17 je však zcela nový. Ostatně základem vozu je lehké a pevné karbonové šasi.

Koncept lakovaný v barvě Galactic Brown zaujme čtveřicí drobných obdélníkových LED světlometů vpředu, které nahradily čtveřici kulatých lamp. Vzadu pak vidíme LED pruh koncových světel, který se táhne napříč celou zádí. Koncept zaujme také uzavřenou maskou, skrytými klikami nebo specifickými disky kol.

Úsilí automobilky však neskončilo pouze u exteriéru. Kabina zaujme dvouramenným volantem čtvercového tvaru, který je čalouněn tkaninou. Stylová jsou také čtvercová okénka přístrojového štítu, ve kterých jsou moderní digitální displeje s jednoduchou grafikou na červeném pozadí.

Do nižší středové části jednoduché palubní desky s dřevěnými dekory pak automobilka umístila i klasickou obrazovku infotainmentu, která však svým designem připomíná spíše retro-televizi. Sedadla, která měla u francouzské značky vždy zajímavé tvary, pak designéři nechali potáhnout kombinací kůže a tkaniny.

Původní motor, 1,6litrový čtyřválec pohánějící přední kola, pak u nového restomodu nahradil elektromotor posílající na zadní kola působivých 270 koní. Velikost baterie či dojezd ale automobilka nezmínila. Díky použití moderních lehkých materiálů by se přitom hmotnost konceptu měla pohybovat pouze kolem 1400 kilogramů.

Výsledkem je skutečně působivý vůz, který zaujme velmi elegantní kombinací retro designu sedmdesátých let a moderních technologií. S jeho výrobou se ovšem nepočítá. R17 zůstane konceptem, jehož výstavní premiéra se uskuteční na letošním autosalonu v Paříži (14.–20. října 2024).

Renault 5 Turbo se vrací v podobě elektrického konceptu

AutoMoto

Související články

Výběr článků

Načítám