Článek
Renault nedávno oficiálně představil nové generace modelů Renault 4 a 5, které by v roce 2026 měla doplnit nová generace modelu Twingo, jehož téměř produkční design značka odhalila před pár týdny. Nyní ovšem automobilka zabrousila do segmentu užitkových vozidel.
Značka Renault se pochlubila názvy a siluetami budoucí řady užitkových vozů, na jejichž vývoji pracuje se společností Flexis, založenou skupinami Renault Group, Volvo Group a CMA CGM Group. Nejspíš přitom nepřekvapí, že všechny dodávky počítají s plně elektrickým pohonem E-Tech.
Základem všech dodávek je moderní skateboardová platforma a architektura SDV (Softwafe-Defined Vehicle), díky čemuž by dodávky měly nabídnout adaptabilitu pro potřeby zákazníků, kompaktní rozměry a prostornost. Novinky slibují také konektivitu a chytrá řešení pro vyšší výkonnost, bezpečnost i snížení provozních nákladů.
Renault Trafic dostal elektrickou verzi, dojezdem neohromí
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_t/xVnCL/38402-salon-iaa-transportation-hanovre-2022-27.jpeg?fl=cro,0,87,1920,1080%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Trafic a Goelette
První z trojice představených dodávek je nová generace modelu Renaut Trafic, modelu s více než 2,5 milionu prodaných kusů. Vůz s jednoduchými tvary je zaměřen především na praktičnost, proto nabídne zkrácený přední převis a prodloužený rozvor pro větší vnitřní prostor. S výškou do 1,9 metru se navíc snadno vejde i do podzemních parkovišť.
Po designové stránce by měl vůz zaujmout podsvícenou maskou a logem nebo moderním světelným podpisem. Vzadu se počítá s asymetricky dělenými dveřmi a spoilerem s deflektory pro optimalizaci aerodynamiky. Také zadní světla by pak měla nabídnout výrazný světelný podpis.
Zajímavěji ovšem působí nový Renault Goelette, odkazující jménem na vozy vyráběné mezi lety 1956 až 1966, které se díky robustnosti a snadné přestavbě staly oblíbenou součástí vozových parků a živnostníků se zvláštními potřebami. Také elektrický Goelette E-Tech by pak měl najít uplatnění v široké škále potřeb.
Vůz bude dostupný jako podvozek s kabinou, skříňová a sklápěcí verze, přičemž přední část kabiny po B-sloupek je shodná s modelem Trafic E-Tech. Ani tentokrát pak nebudou chybět specifická zadní světla.
Estafette E-Tech
Poslední novinkou je model Estafette E-Tech, inspirovaný modelem Estafette vyráběným mezi lety 1959 až 1980, jenž byl přizpůsoben požadavkům tehdy moderní městské logistiky. A tady by měl navázat i moderní elektromobil.
Vůz by měl měřit na délku 5,27 metru, na šířku 1,92 metru a na výšku 2,6 metru, díky čemuž slibuje skvělou obratnost ve městě. Kabina přitom bude propojena s nákladovým prostorem, ve kterém se díky celkové výšce vozidla mají pohodlně pohybovat lidé s výškou až 1,9 metru.
Design kabiny je opět inspirován modelem Trafic, má však odlišný světelný podpis i čelní sklo, které zajistí lepší výhled při jízdě ve městě. Za zmínku stojí i posuvné boční dveře, posuvná zástěna oddělující zavazadlový prostor od kabiny nebo oboustranné schůdky pro lepší přístup.
Nové řady elektrických užitkových vozidel se budou vyrábět ve Francii, v závodě Sandouville, přičemž na trhu se objeví v roce 2026. Bližší informace automobilka slibuje v dalších měsících.
Renault ukázal interiér nového twinga
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_oV_A/kQOIvbF2D1D1cjQwNCBahiq/41c7/renault-twingo-e-tech-prototyp.jpeg?fl=cro,0,0,4096,2304%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Evropskou anketu Auto roku 2025 vyhrál Renault 5
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QK_6/r7sfL/renault-5-elektromobil-renault-hatchback.jpeg?fl=cro,0,172,2000,1125%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)