Článek
Renault Austral, nástupce kadjaru, se představil už zjara letošního roku. Nyní ovšem automobilka přibližuje část jeho techniky, konkrétně část poměrně unikátní - natáčení všech kol.
Renault představuje nové SUV Austral, nástupce kadjaru

Pod názvem 4Control ho prodává už od roku 2015, austral ovšem dostane třetí generaci systému. Automobilka ho nazývá „4Control Advanced“ a z tiskové zprávy vyplývá, že systém bude dostupný přinejmenším pro vozy s pohonem všech kol.

Průměr otáčení 10,1 metru je u takhle velkého auta působivý.
Princip systému je ten, že v nízkých rychlostech natáčí zadní kola proti těm předním, a to až o 5°. Právě tady je největší fyzické zlepšení oproti minulé kombinaci 4Controlu a pohonu všech kol - dosud bylo možné zadní kola natočit jen o 3,5°.
Tím vůz snižuje svůj poloměr otáčení a ve městě, např. v parkovacích domech, se s ním lépe manévruje. V rychlostech nad 50 km/h se zadní kola naopak natáčí stejným směrem jako ta přední, a to až o 1°, což zlepšuje jízdní stabilitu.

Ve vyšších rychlostech se zadní kola natáčejí stejným směrem, jako ta přední.
Novinkou je také možnost řidiče si nastavit chování vozu ještě nad rámec standardních režimů Eco, Comfort a Sport, a to ve 13 krocích. Změna má vliv na aktivitu posilovače řízení, odezvu motoru a šasi, kontrolu trakce i dynamické stability vozu.