Hlavní obsah

Renault představuje nové Kangoo. Má chytré dveře a elektrickou variantu

Nová dodávka Renault Kangoo může mít na pravé straně nakládací otvor až 1,4 metru široký, pravá sedačka se sklápí do roviny s podlahou nákladového prostoru a se správnou výbavou umí vůz jezdit na dálnici skoro sám.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van

Článek

Po předběžném odhalení vzhledu přídě a některých parametrů na podzim loňského roku se malá dodávka Renault Kangoo Van odhaluje pořádně. Spolu s ní Renault představuje změny i u dalších svých užitkových modelu Express.

Začněme největším trikem v rukávu modelu Kangoo Van, který automobilka nazvala „Sezame, otevři se”. Jde o to, že na pravé straně vozu v krátké dvoumístné variantě není standardní B-sloupek.

Foto: Renault

Přístup do nákladového prostoru ze strany je za příplatek snazší.

Přední dveře, které je možné otevřít do úhlu 90°, mají zámky na horním a dolním konci, stejně jako posuvné dveře, takže otevřením obou najednou vzniká 1,4 metru široký otvor pro přístup do nákladového prostoru.

Foto: Renault

Otvor má šířku 1,4 metru.

Zároveň jsou na sobě dveře nezávislé, takže můžete otevřít jedny, aniž byste otvírali druhé. A spolu s posuvnou přepážkou a sklopným sedadlem spolujezdce, které má navíc upevňovací oka, vytvoříte až 305 cm dlouhou rovnou plochu.

Dalším trikem je věc nazvaná „Easy Inside Rack”, kterou najdete také na pravé straně vozu, ale u stropu. Je to sklopný držák spolu s průvlakem skrz přepážku, který umožňuje převézt 2-2,5 m dlouhé předměty (v závislosti na tom, jestli je vůz v krátké nebo dlouhé verzi) za zachování prostoru pro dva až tři lidi vpředu.

Foto: Renault

Dlouhé předměty je možné uložit i u stropu, chcete-li zachovat dvou či třímístnou kabinu.

Objem nákladového prostoru je 3,3-4,9 m3 v závislosti na verzi. Třímístná verze má sklopné prostřední opěradlo, které se tak stane stolečkem na papírování či svačinu. S prodlouženou kabinou lze mít kangoo i pětimístné. Užitečná hmotnost je v závislosti na verzi od 600 kg do téměř tuny.

Tisková zpráva hovoří o vyváženějším designu, který boří krabicoidní vzhled dodávky, vyváženějších proporcích vozu při pohledu zezadu či větších zpětných zrcátkách. Potenciální zákazníky bude zajímat spíš to, že vůz má širší rozchod zadních kol oproti předchůdci pro zvětšení nákladového prostoru.

Už ve standardu má kangoo LED obrysová světla, což podle Renaultu snižuje spotřebu o 0,04 l/100 km. Za příplatek je možno mít i LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel či mlhovky.

Foto: Renault

LEDkové obrysovky o chloupek snižují spotřebu.

V kabině je možno mít dvouzónovou klimatizaci a konečně je i volant podélně nastavitelný. Také bederní opěrka řidičovy sedačky je nastavitelná i výškově, obě sedačky mají odolnější čalounění a v kabině je celkem 60 litrů úložných prostorů v osmi přihrádkách, ovšem Renault do nich počítá i držáky nápojů.

K mání je buď standardní rádio, které bude v kombinaci s držákem smartphonu řadě lidí stačit. Připlatit lze za multimediální systém s navigací nebo bez ní a samozřejmě s podporou zrcadlení smartphonu.

Také je v nabídce adaptivní tempomat, který dokáže vůz i zastavit a rozjet, připlatíte-li za automatické řazení. Pokud přihodíte i aktivního asistenta jízdy v pruhu, máte před sebou dodávku s poloautonomním řízením.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van

Parkovací senzory i na boku jsou samozřejmostí, ovšem za zmínku stojí displej místo vnitřního zpětného zrcátka, na nějž se promítá obraz kamery umístěné nad zadními dveřmi. Ve výbavě je i rozpoznávání dopravních značek, hlídání únavy řidiče nebo asistent stabilizace přívěsu, který může vážit až 1500 kg.

Pod kapotou je možné mít dvě verze všudypřítomné zážehové třináctistovky TCe, a to o 100 nebo 130 koních. Základem je šestistupňový manuál, silnější verze může mít i sedmistupňovou dvouspojku. Spotřeba paliva je 6,1-7,2 l/100 km dle WLTP v závislosti na verzi.

Naftových variant je víc – motor 1,5 Blue dCi můžete mít o výkonu 75, 95 nebo 115 koní; dvouspojka je opět za příplatek k té nejsilnější. Spotřeba paliva je 4,9-5,9 l/100 km dle WLTP v závislosti na verzi.

Zajímavostí jsou varianty Ecoleader u motorů TCe 130 a Blue dCi 95, které mají omezenou nejvyšší rychlost na 110 km/h. Zrychlení na stovku však zůstává stejné jako u běžných variant těchto motorizací, tedy 11,8, resp. 14 s.

Foto: Renault

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Anebo, pokud vám tekutá paliva nevoní, později v letošním roce bude k mání verze E-Tech Electric. Ta bude náhradou za dosavadní kangoo Z.E., je to tedy bateriový elektromobil. V útrobách je 44kWh baterie, která je o třetinu větší než u předchůdce a má stačit k dojezdu 265 km.

Elektromotor nabízí 101 koní a 245 Nm, stejnosměrným proudem je možné vůz nabíjet výkonem až 75 kW a střídavým až 22 kW. Nákladový prostor elektropohonem neutrpěl, jak to bude s užitečnou hmotností, zatím není jasné.

Foto: Renault

Renault Express Van

Kangoo má, jak už bylo dříve také avizováno, trochu „ošizenou” verzi Express. Nejsou u ní k mání chytré pravé dveře, nejsilnější motory anebo dvouspojková převodovka. A také jeho palubní deska vypadá trochu jinak – rádio, resp. centrální displej, je posunuté níž, stejně jako řadicí páka manuální převodovky.

Foto: Renault

Renault Express Van

Virtuální vnitřní zpětné zrcátko nebo stabilizaci přívěsu však má taky, jeho nákladový prostor má objem až 3,7 m3 a užitečné zatížení je až 780 kg se zážehovým motorem nebo až 650 kg s jednou z verzí vznětového čtyřválce.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám