Hlavní obsah

Renault představil retro elektrický speciál Filante Record 2025, plánuje s ním bořit rekordy

3:05
3:05

Poslechněte si tento článek

Unikátní vůz, který svým designem kombinuje prvky starých i futuristických závodních automobilů, má za cíl stanovovat nové rekordy v efektivitě a pomoci s vývojem budoucích elektromobilů. Značka mu proto přezdívá laboratoř na kolech.

Foto: Renault

Renault Filante Record 2025

Článek

Po modelech 4 a 5 představil Renault další elektromobil s retro futuristickým designem, speciál Filante Record 2025 ovšem nebudeme běžně potkávat na silnicích. Automobilka totiž stroj popisuje jako „laboratoř na kolech“, která by měla pomoci s vývojem nových technologií, materiálů a inovací, zejména pro svět elektromobilů.

Vůz navazuje designem i filozofií na stroje jako Renault 40 CV des Records (1925), Nervasport de Records (1934) či Étoile Filante (1956), namísto boření rychlostních rekordů má ale za cíl dosahovat maximálního dojezdu na jedno nabití.

Nevšední stroj, který je společným dílem společností Renault a Ligier Automotive, je dlouhý 5,12 metru a vysoký pouze 1,19 metru. Aerodynamický design zatím vychází ze simulací, nicméně na jaře tohoto roku čekají vůz první zkoušky ve větrném tunelu, které přispějí k dalšímu ladění.

Evropskou anketu Auto roku 2025 vyhrál Renault 5

AutoMoto

Konstrukce vozu zaujme štíhlým tělem karoserie, nevšedně řešenými světly i odsazenými koly se speciálně tvarovanými blatníky, které mají maximálně omezit odpor vzduchu. Pneumatiky, které mohou ovlivňovat dojezd až z 20 %, mají průměr 19“ a pro Renault je speciálně vyvinula společnost Michelin.

Jednomístný futuristický kokpit byl inspirován letectvím, což prozrazuje volant ve tvaru kniplu, do kterého automobilka integrovala veškeré ovládání. Automobil se navíc může pochlubit technikou steer-by-wire a brake-by-wire, tedy bez mechanického propojení, díky čemuž se může volant vyklápět společně s krytem kabiny, což usnadní nastupování.

Šasi stroje je vyrobeno z hliníku, karbonu a oceli, přičemž byl kladen maximální důraz na omezení hmotnosti. Celý vůz tak váží asi 1000 kilogramů, přičemž jen samotná baterie s kapacitou 87 kWh by měla vážit 600 kilogramů. Informace o výkonu speciálu a jeho parametrech zatím bohužel nejsou k dispozici.

Unikátní Renault Filante Record 2025 bude mít veřejnou premiéru již 5. února na akci Rétromobile motor show v Paříži, první pokusy o rekordní dojezd pak značka chystá na první polovinu roku. Poznatky získané díky tomuto speciálnímu vozu pak automobilka plánuje použít u budoucích produkčních automobilů.

Ostrý Renault 5 Turbo se vrací, ale turbo mu chybí

AutoMoto

Renault ukázal interiér nového twinga

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám