Hlavní obsah

Renault odhaluje budoucnost Mégane, bude jí elektrický crossover

Novinky, Marek Bednář

Už v příštím roce má přijít plně elektrický Renault Mégane, založený na zcela nové platformě a vycházející z čerstvě představeného konceptu Mégane eVision. Zatím se o něm hovoří jako o další variantě modelu, nikoliv náhradě celé modelové řady.

Renault Mégane eVisionVideo: Renault

Článek

Model Mégane je pro značku Renault stálicí na trhu kompaktních aut už mnoho let. Vždy byl hatchbackem a kombíkem, občas i kabrioletem, kupé či sedanem. Před několika měsíci se spekulovalo o jeho obětování na oltáři elektromobility, ovšem snad to nebude tak horké, jak dokazuje koncept eVision, který automobilka odhalila.

Foto: Renault

Renault Mégane eVision

Karoserie je stále v podstatě pětidveřovým hatchbackem, ovšem působí zvýšeným dojmem; jaká je světlá výška, není známo, a nakonec to v dnešním pojetí crossoverů není až tak podstatné, když většina z nich stejně nikdy neopustí asfalt.

Koncept si zachovává vyboulené boky u zadních kol a také přední osvětlení se zhruba drží tvarů lamp současného konvenčního mégane, který nedávno prošel modernizací. Vidíme však, že příď svítí přes celou šířku včetně rámečku loga.

Produkční verze má přijít v roce 2021; zda bude mít zcela zapuštěné kliky a kamery místo zrcátek, jako koncept, můžeme jen spekulovat. Boky eVisionu jsou ale takto hladké a velmi elegantní.

Foto: Renault

Renault Mégane eVision

Automobilka se rozhovořila i o technice - vůz má 60kWh baterii, ovšem konkrétní dojezd neznáme. Podle automobilky by eVision měl zvládnout dojet z Londýna do Newcastlu, tedy asi 450 kilometrů, „za stejný čas, jako vozidlo s konvenčním pohonem, včetně zastávek”.

O pohon přední nápravy se stará elektromotor o 160 kW a 300 newtonmetrech, který má stačit na zrychlení na stovku za méně než osm sekund. Je součástí nové modulární platformy CMF-EV, kterou má v budoucnu využívat řada aut aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Foto: Renault

Elektrická platforma CMF-EV

Platforma se vyznačuje malým prostorem pro elektromotor pod přední kapotou, neboť elektrický pohon nepotřebuje tolik místa, a koly vystrčenými do rohů karoserie. Baterie je samozřejmě v podlaze. O případném pohonu všech kol nepadla zmínka.

Související články

Výběr článků

Načítám