Článek
Nový Renault 5, či R5, chcete-li, bude jezdit na platformě CMF-B EV a vypůjčí si až 70 procent dílů z hatchbacku Clio a crossoveru Captur na bázi výchozí platformy CMF-B.
Použití stávajícího hardwaru pomůže Renaultu snížit výrobní náklady o 30 procent ve srovnání s elektromobilem Zoe, který se další generace nedočká. Jeden velký rozdíl bude představovat počet bateriových modulů, protože nadcházející model bude mít pouze čtyři velké moduly uspořádané v jedné vrstvě, zatímco Zoe používá 12 menších modulů.
Díky tomu mohou inženýři ušetřit 15 kilogramů. Slibují také větší hustotu energie než u zoe a zvýšenou tuhost spodní části karoserie díky lepší integraci baterie do konstrukce. Masivnější podlaha sníží hladinu hluku a vibrací.
Renault hodlá dát novince víceprvkové zadní zavěšení, což je v segmentu B rarita. Renault zatím o výkonu nic neříká, pouze zmiňuje, že „pětka“ bude používat elektromotor s technologií odvozenou od modelu Megane E-Tech Electric. Bude mít novou vnitřní architekturu, která nejen sníží velikost motoru, ale také jeho hmotnost.