Článek
Nürburgring, legendární německý okruh, je místem, kde zkouší své modely mnoho automobilek. Ty se pak rády chlubí časy, které jejich testovací jezdci zajeli na Severní smyčce. Zatáčkovitá trať je dlouhá bezmála 21 kilometrů a nejlepší auta světa s výbornými řidiči za volantem ji zvládají pod osm minut.
Mezi auty s předním pohonem se na vrchol opět postavil Renault Mégane RS, nyní v úpravě RS 275 Trophy. Jednadvacet kilometrů Zeleného pekla tento francouzský hot hatch obkroužil za 7 minut, 54 sekund a 36 setin. Připomeňme, že Leon Cupra zajel čas 7 minut, 58 sekund a 40 setin, rozdíl je tedy čtyřsekundový.
V čem se liší Mégane RS v edici 275 Trophy
Nejvíce podstatnými změnami v edici 275 Trophy je mechanický samosvorný diferenciál a nově naladěný podvozek, který za nezveřejněný příplatek může být osazen nastavitelnými tlumiči Öhlins Road & Track.
K dostání pro tento model jsou i sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, jiný je i výfukový systém, který dodal známý slovinský výrobce Akrapovič. Devatenáctipalcová kola pocházejí ze závodních verzí Renaultu Mégane.
Výkon čtyřválcového dvoulitru povyskočil o deset koní na nynějších 275 k (205 kW) při 5500 otáčkách. Točivý moment má nejvyšší hodnotu 360 Nm, spotřeba paliva zůstala stejná jako u výchozí verze, tj. 7,5 l/100 km.
Poprvé se rekordní Mégane ukáže zanedlouho v Goodwoodu na tradičním Festivalu rychlosti (26.–29. června). Prodejní cena zatím oznámena nebyla, prodávat se bude ve dvacítce zemí po celém světě.