Článek
Hlavním úkolem nového generálního ředitele Fabrice Camboliva bude vést udržitelný a ziskový vývoj značky Renault směrem k prémiovým patrům trhu. Cambolive na nejvyšším postu nahradil Lucu de Mea, který je v čele celé skupiny Renault, zahrnující také značky Dacia, Alpine a Lada. Kromě toho vede také Asociaci evropských výrobců automobilů (ACEA).
Něco takového Renault oznámil už dříve v podobě plánu Renaulution, v němž se má orientovat nikoliv na objem prodejů, nýbrž na ziskovost. Start této „renouluce“, použijeme-li podobnou slovní hříčku se jménem značky a slovem „revoluce“, měl na starosti právě Cambolive, když byl senior viceprezidentem pro prodeje značky Renault. Její součástí je finanční stabilizace firmy, renovace nabídky aut a od roku 2025 má následovat revoluce.
V rámci změn se má značka Dacia posunout od synonyma pro levná a jednoduchá auta do oblasti, kde dosud funguje Renault – má být výrobcem relativně levných aut pro masový trh. Posun Renaultu na trhu „výš“ znamená prémiovější crossovery a retro elektromobily.
Asociaci evropských výrobců automobilů povede Luca de Meo, šéf Renaultu
„Jsem hrdý, že Fabrice Cambolive díky síle své třicetileté zkušenosti ve skupině přebírá vedení značky Renault. (…) Spoléhám se, že provede týmy důkladnou transformací, která značku čeká v nadcházejících letech,“ komentoval změnu Luca de Meo.
Cambolive má u skupiny Renault zmíněné třicetileté zkušenosti, nastoupil v roce 1992 do oddělení marketingu a prodejů, kde vystřídal různé pozice ve Španělsku, Švýcarsku, Francii, Německu a Rumunsku. V roce 2011 se stal viceprezidentem pro marketing a prodeje pro oblast Ruska a Eurasie.
O čtyři roky později začal pracovat jako generální ředitel brazilské divize Renaultu, v roce 2017 se stal senior viceprezidentem pro region Afriky, Středního východu, Indie a Pacifiku. V roce 2021 byl jmenován senior viceprezidentem pro prodeje pro celou značku Renault. Provozním ředitelem Renaultu byl od května 2022.