Článek
Hlavním úkolem nového generálního ředitele Fabrice Camboliva bude vést udržitelný a ziskový vývoj značky Renault směrem k prémiovým patrům trhu. Cambolive na nejvyšším postu nahradil Lucu de Mea, který je v čele celé skupiny Renault, zahrnující také značky Dacia, Alpine a Lada. Kromě toho vede také Asociaci evropských výrobců automobilů (ACEA).
Něco takového Renault oznámil už dříve v podobě plánu Renaulution, v němž se má orientovat nikoliv na objem prodejů, nýbrž na ziskovost. Start této „renouluce“, použijeme-li podobnou slovní hříčku se jménem značky a slovem „revoluce“, měl na starosti právě Cambolive, když byl senior viceprezidentem pro prodeje značky Renault. Její součástí je finanční stabilizace firmy, renovace nabídky aut a od roku 2025 má následovat revoluce.
V rámci změn se má značka Dacia posunout od synonyma pro levná a jednoduchá auta do oblasti, kde dosud funguje Renault – má být výrobcem relativně levných aut pro masový trh. Posun Renaultu na trhu „výš“ znamená prémiovější crossovery a retro elektromobily.
„Jsem hrdý, že Fabrice Cambolive díky síle své třicetileté zkušenosti ve skupině přebírá vedení značky Renault. (…) Spoléhám se, že provede týmy důkladnou transformací, která značku čeká v nadcházejících letech,“ komentoval změnu Luca de Meo.
Cambolive má u skupiny Renault zmíněné třicetileté zkušenosti, nastoupil v roce 1992 do oddělení marketingu a prodejů, kde vystřídal různé pozice ve Španělsku, Švýcarsku, Francii, Německu a Rumunsku. V roce 2011 se stal viceprezidentem pro marketing a prodeje pro oblast Ruska a Eurasie.
O čtyři roky později začal pracovat jako generální ředitel brazilské divize Renaultu, v roce 2017 se stal senior viceprezidentem pro region Afriky, Středního východu, Indie a Pacifiku. V roce 2021 byl jmenován senior viceprezidentem pro prodeje pro celou značku Renault. Provozním ředitelem Renaultu byl od května 2022.