Článek
Renault a Nissan plánují přetvořit strukturu své aliance tak, aby se jejich vzájemné podíly vyrovnaly na 15 procent. Nissan, který má ve francouzském partnerovi podíl 15 procent bez hlasovacích práv, usiluje o vyváženější kapitálový vztah už několik let.
Renault v loňském roce prodal 1 466 729 vozů stejnojmenné značky, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 9,4 procenta. Značka Renault tvoří dvě třetiny prodeje celé skupiny. Údaje nezahrnují Rusko - i s nimi se prodej snížil o 15 procent.
Francouzskou automobilku více než většinu konkurentů zasáhla krize spojená s pandemií nemoci covid-19 a problémy v dodavatelském řetězci kvůli nedostatku čipů. Nyní se snaží podpořit ziskovost, sází hlavně na auta s vyšší marží a na elektromobily.
V prodeji elektromobilů v Evropě skončila značka Renault na třetím místě, za Toyotou a Teslou. Celkem Renault prodal 228 000 elektromobilů, o 12 procent více než předloni.
Celosvětově činil podíl Renaultu na automobilovém trhu loni čtyři procenta, snížil se o 0,5 procentního bodu. Z deseti největších trhů zaznamenal Renault nárůst prodeje pouze na dvou, v Turecku a Kolumbii. Na domácím, francouzském trhu mu prodej klesl o 15 procent.