Hlavní obsah

Renault Espace je zpět jako sedmimístné SUV

Šestá generace Renaultu Espace zcela opustila snahu té předchozí zůstat v kategorii MPV a je už výhradně crossoverem. Nabídne ale přes 1,8 kubíku pro náklad a bez příplatku můžete mít sedm sedaček.

Nový Renault EspaceVideo: Renault, Bez zdroje

Článek

Nedávný konec modelu Espace v nabídce francouzského Renaultu rozesmutnil řadu příznivců tohoto zakladatele kategorie MPV v Evropě. Nikoliv však nadlouho, jelikož model je zpět - ovšem tentokrát už nikoliv jako MPV, nýbrž sedmimístný crossover.

Po designové stránce je nový espace v podstatě nafouknutým australem, který se představil před několika měsíci. Klíčové změny jsou v zadní části vozu, která je pochopitelně mohutnější, aby se do kufru vešly ještě dvě sedačky. Přesto je vůz s délkou 472 cm o 14 cm kratší než předchozí espace, což sice pomůže parkování ve městě, ale už to nebude tak gigantické víceúčelové auto.

Nejdůležitějším prvkem vozu této třídy je zavazadelník, takže začněme zezadu. Se všemi sedmi sedačkami vztyčenými má prostor pro zavazadla 159 litrů objemu, zvolíte-li pětimístné provedení, kufr má až 777 litrů v pětimístné konfiguraci a až 1818 litrů se sklopenou druhou řadou sedadel.

Test Renaultu Austral: Krásný a pohodlný crossover, ale s výhradami

Testy

Stejně jako zvenčí, i v kabině máme co do činění s palubní deskou z australu. To znamená především velký, na výšku orientovaný centrální displej, v němž pracuje infotainment s kostmi Androidu Automotive internetového giganta Google.

Jednou z vlastností je, že standardní navigací jsou Mapy Google, do nichž se můžete přihlásit a mít tak svá uložená místa po ruce, i když nechcete připojovat mobil skrz Android Auto či Apple CarPlay. Tyto systémy však espace bude také zvládat.

Druhá řada sedadel je posuvná v rozsahu 220 mm a sklopná, navíc je dělená v poměru 60 : 40. Tu třetí odhadujeme podle fotografií v podstatě na nouzovou. Přístup na ni usnadňuje právě možnost posuvu sedadel ve druhé řadě. I její pasažéři mají k dispozici nabíjecí porty USB-C a je dostupná na přání bez příplatku, takže espace může fungovat i prostě jako větší verze výhradně pětimístného australu.

Pod kapotou, stejně jako u australu, chybí vznětové motory. K mání bude kromě pravděpodobné zážehové třináctistovky s mild hybridním ústrojím jistě full-hybridní systém o kombinovaném výkonu až 200 koní, který automobilka přiblížila v tiskové zprávě.

Pohon kombinuje 1,2l tříválec o 130 koních s elektromotorem o 70 koních a lithium-iontovým akumulátorem, který má kapacitu 2 kWh a pracuje s napětím 400 V. Automobilka u něj slibuje kombinovanou spotřebu paliva jen 4,7 l/100 km s tím, že po městě vůz zvládne jezdit z 80 % jen na elektřinu.

V nabídce bude i systém natáčení zadních kol 4Control Advanced, který oproti minulým generacím umí natočit zadní kola do většího úhlu. Snižuje poloměr otáčení na úroveň malého clia. V rychlostech nad 50 km/h naopak natáčí zadní kola stejným směrem jako přední, aby zlepšil jízdní stabilitu.

Armáda hlídačů a asistentů je doplněna kromě systému pro poloautonomní řízení také sledováním, zda se některý pasažér nechystá otevřít dveře do jízdní dráhy jinému vozu či cyklistovi nebo zda řidič nevycouvává z parkovacího místa do dráhy jedoucího auta.

Kdy bude nový espace dostupný na českém trhu a v jakých cenách, zatím není známo.

Za volantem Renaultu Austral: Míří vysoko, zaujme technikou

Testy

Výběr článků

Načítám