Článek
Renault Espace, který v 80. letech minulého století položil v Evropě základy třídy MPV, se postupně proměnil v crossover. Podle britského webu Autocar, který se odkazuje na zdroje z automobilky Renault, by se však do budoucna mohl opět stát víceúčelovým vozem. Elektrickým, pochopitelně.
Znovuzrození velkého „přepravníku lidí“, jak se MPV někdy říká, je „něco, nad čím přemýšlíme“, řekl webu Olivier Brosse, který má u Renaultu na starosti platformu Ampr Medium. „Technicky je to, myslím, možné, ale také se musíme zamyslet, jestli by MPV přijali evropští zákazníci,“ dodal Brosse.
Platforma Ampr Medium nyní pod názvem CMF-EV podpírá elektrické modely Mégane a Scénic. Oživení espace by znamenalo, že by Renault měl konkurenta pro přicházející čínské vozy a také Volkswagen ID. Buzz.
Neslo by to však s sebou jisté překážky. „Myslím si, že jeden z technických problémů, které máme, je, že poté, co auto přesáhne 2-2,2 tuny, z technického hlediska musí mít pohon zadních kol,“ uvedl Brosse. To ale není neřešitelný problém. „U Renaultu není žádné striktní pravidlo na toto téma,“ doplnil manažer.
„Platformy elektrických aut přinášejí řadu benefitů, které by nám umožnily optimalizovat poskládání věcí uvnitř a z designového hlediska dávají mnohem více svobody,“ zamyslel se dále. Vůz by mohl po vzhledové stránce následovat elektrické modely 5, 4 a Twingo - jinými slovy, mohl by se svézt na nové retro vlně.
To by se mohlo líbit i Lucovi de Meovi, generálnímu řediteli Renaultu, který podle starších slov šéfdesignéra Laurense van den Ackera takové designy považuje za „neodolatelné“. De Meo ani automobilka však další retro modely po zmíněných třech nových elektromobilech nepotvrdila.