Článek
Recyklace materiálů, ze kterých jsou baterie vyrobeny, by mohla citelně snížit cenu nových elektromobilů. Navíc by podtrhovala udržitelnost elektromobility.
„V Evropě v současné době neexistuje nikdo, kdo by mohl tvrdit, že recykluje použité baterie v uzavřeném cyklu za účelem produkce niklu, kobaltu a lithia pro výrobu nových baterií,“ uvedl Jean-Philippe Bahuaud, šéf environmentální divize Renault The Future is Neutral (TFIN), v rozhovoru pro Reuters.
Francouzská automobilka Renault by měla vést pokročilá jednání se společností, která se specializuje právě na recyklaci materiálů používaných v bateriích. Recyklace těchto materiálů by pak byla prospěšná nejen pro přírodu, ale také pro zákazníky.
Zmiňované vzácné kovy, které by se daly z baterií recyklovat, totiž mnohdy tvoří až 70 procent ceny baterie, jejíž hodnota následně představuje až kolem 40 % ceny celého elektromobilu.
Divize Renault TFIN by již letos měla v závodě Flins poblíž Paříže zahájit výrobu částečně recyklovaných komponentů a repasovaných automobilů. Probíhat zde bude také recyklace baterií, přičemž Bahuaud očekává, že letos závod opraví kolem 9000 baterií. Repasované baterie a další díly, jako elektromotory, by se pak měly prodávat se slevou okolo 30 procent.