Článek
Renault Arkana byl mezi prvními mainstreamovými kupé-SUV, které dorazily do Evropy. Byl uveden na trh v říjnu 2020 a již dostává aktualizaci uprostřed životního cyklu. Tento jemný facelift staví na úspěchu původního modelu, jehož se v Evropě prodalo 163 tisíc kusů.
Arkana je nejnovějším modelem Renaultu, který přijal nové logo, a přichází s černými, saténovým nebo tmavě chromovými akcenty v závislosti na úrovni výbavy. Crossover dostane zjednodušenou řadu se stupni Evolution, Techno a zatím jediný prezentovaný Esprit Alpine. Poslední jmenovaný nahrazuje RS Line a slouží jako vrcholná verze.
Exkluzivně pro Esprit Alpine jsou k mání 19palcová kola s dvoubarevným povrchem a rovněž značka Alpine, která se nachází také na logu zdobícím přední blatníky. Má i mírně aktualizovanou přední masku ve srovnání se starým RS Line.
Uvnitř je obložení vrcholné verze kombinaci červeného, bílého a modrého prošívání na kartách dveří spolu s břidlicovým povrchem na palubní desce. Sedadla jsou obalena kombinací umělého semiše a toho, co Renault označuje jako Eco Tep, kdy 10 procent složení používá materiály z biologických zdrojů.
Žádné změny nejsou pod kapotou, kde si zákazníci budou moci vybrat ze stejných mild-hybridních benzinových motorů s výkonem 140 a 160 koní z přeplňovaného čtyřválcového, 1,33litrového agregátu.
K nim se připojuje full-hybridní E-Tech s výkonem 145 koní z 94koňového čtyřválcového 1,6litrového atmosférického benzínového motoru spolupracujícího s 36kW elektromotorem a 15kW startovacím generátorem.
Renault tehdy používá 1,2 kWh baterii a říká, že ve městech lze až 80 procent času jezdit na elektřinu a ve srovnání s konvenčním benzínovým motorem je spotřeba paliva snížena až o 40 procent.
Objednávky na modernizovanou verzi za dosud nespecifikovanou cenu bude Renault přijímat ještě letos v létě.