Článek
Fanouškům Renaultu jistě netřeba „pětku“ připomínat - pro Renault znamená zhruba to, co pro Fiat originální pětistovka.
V letech 1972-1996, kdy se postupně v několika verzích vyráběla, se stala obrovsky úspěšnou. Ikonická je verze Turbo, na kterou navazuje nový koncept.

Renault 5 Alpine Turbo 1983
Stejně jako předchůdci se spalovacím motorem má nová studie uspořádání s pohonem zadních kol. Renault nainstaloval dva elektromotory – jeden pro každé kolo vzadu – a umístil 42kWh lithium-iontovou baterii doprostřed pod podlahu.
50 let od legendárního Renaultu 5. Pocta k výročí má volant z mramoru

Technické specifikace jsou stejně působivé jako agresivní styling. Francouzská značka uvádí, že dvojice elektromotorů poskytuje celkem 280 kilowattů výkonu a 700 newtonmetrů točivého momentu. To stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za tři a půl sekundy.
Renault R5 Turbo 3E jezdí na 19palcových předních a 20palcových zadních discích kol a váží 980 kilogramů, než přidáte objemnou baterii, která váží 520 kg. Pohotovostní hmotnost tak činí 1500 kg.
Alpine poodhaluje tři nové modely včetně novodobého Renaultu 5 Turbo

Elektrický koncept má ochranné oblouky schválené organizací FIA a režim Drift pro jízdu řízeným smykem, doplněný základní vzpřímenou pákou ruční brzdy. Chcete-li zachytit veškerou akci, když jedete bokem, má vůz nejméně 10 držáků pro kamery, které lze instalovat dovnitř i ven.
Renault vystaví R5 Turbo 3E v říjnu na pařížském autosalonu. I když se neplánuje uvedení konceptu do výroby, divize Alpine pracuje na sportovním derivátu elektrického Renaultu 5, který by se z tohoto vozu mohl v lecčem inspirovat.