Hlavní obsah

Renault 5 se dočkal ostré verze od Alpine

Elektrický Renault 5 se dočkal ostré sportovní verze s označením Alpine A290 GT. Elektrický hot hatch nové generace posílá na přední kola přes 200 koní, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy a slibuje dojezd kolem 380 kilometrů.

Foto: Alpine

Alpine A290

Článek

Necelé čtyři měsíce po premiéře retro-stylizovaného Renaultu 5 E-Tech, který si okamžitě získal velkou popularitu, představuje značka Alpine (spadající pod Renault) jeho sportovně laděnou verzi, pojmenovanou Alpine A290 GT. Opět se jedná o pětidveřový hatchback, díky šikovně skryté klice zadních dveří ale vypadá spíš jako třídveřový.

První elektromobil značky Alpine má stále rozpoznatelné tvary Renaultu 5, sportovnost ale podtrhuje řadou zajímavých dekorů. Nechybí například přídavná světla pro vytvoření čtyřokého charakteru, přičemž všechna světla zdobí motiv X. Jde o odkaz na staré rally vozy, u kterých se světlomety přelepovaly páskou, aby po nehodě nedošlo k vysypání skla.

Nový Renault 5 E-Tech přijíždí jako stylový elektromobil s nádechem retra

AutoMoto

Automobilka si také pohrála s tvary nárazníků, nástavců prahů i blatníků. Oproti klasickému Renaultu 5 tak Alpine A290 narostl na délku 3990 mm, šířku 1820 mm a výšku 1520 mm. Rozvor je 2530 mm, rozchod kol byl ale rozšířen o 60 mm. Podběhy standardně vyplňují 19palcové disky.

Automobilka se také snažila pracovat s hmotností a jejím rozložením, kdy hmotnost vozu dosahuje pouze (na poměry elektromobilů) 1479 kilogramů. O zastavení se starají brzdy Brembo, vpředu čtyřpístkové z modelu Alpine A110.

Kabina nabízí tradiční rozhraní Renaultu 5, novinkou jsou ale sportovně tvarovaná sedadla či sportovní volant se zploštěnou spodní hranou. Na volantu je nově červené tlačítko OV (overtake - předjíždění), které po stisku nabídne plný výkon, a otočný volič RCH pro nastavení intenzity rekuperace.

Podobně jako Alpine A110 dostal také model A290 specifický volič „převodovky“ s tlačítky D, N a R ve středové konzole a sportovní pedály. V palubní desce zůstal 10,25“ digitální přístrojový štít a 10,1“ dotykový infotainment z Renaultu 5, nově ale nabízí nepatrně odlišnou grafiku.

Podobně jako starší ostré hatchbacky, případně električtí konkurenti Abarth 500e a Mini Cooper E, také Alpine A290 nabízí pouze pohon předních kol. Výkon je přitom dostupný ve dvou úrovních, přičemž obě citelně překonávají standardní Renault 5 a jeho maximálních 110 kW (150 k).

Základní model A290 a verze GT Premium mají nejvyšší výkon 130 kW (150 k) a 285 Nm točivého momentu. Ostřejší verze GT Performance a GTS ovšem nabízí elektromotor o výkonu 160 kW s 300 Nm točivého momentu, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy.

Pro maximální zážitek z jízdy dostal Alpine A290 zadní nezávislé víceprvkové zavěšení a unikátní stabilizátory na přední i zadní nápravě. Ve spolupráci se společností Michalin navíc pro elektrický hot hatch vznikly i speciální pneumatiky pro léto, mokré silnice a podzimní či zimní podmínky.

Elektromotor čerpá energii z baterie o kapacitě 52 kWh, uložené v podlaze, která by měla zajistit dojezd kolem 380 kilometrů. Rychlonabíjení je podporováno při výkonu 100 kW, díky čemuž by nabití z 10 na 80 procent mělo trvat okolo 30 minut.

Cena Alpine A290 bude startovat od 38 000 eur (cca 939 000 korun) a objednávky by měly být otevřeny během léta. K zákazníkům by se pak vozy měly dostat ke konci letošního roku. První zájemci si přitom mohou objednat i limitovanou edici GTS, omezenou na 1955 kusů, což je odkaz na rok založení značky Alpine.

Držák na bagetu či vlajka na voliči. Pět nezvyklých detailů nového Renaultu 5

AutoMoto

Clio nekončí, nová generace bude alternativou k Renaultu 5

AutoMoto
Související témata:
Alpine A290

Výběr článků

Načítám