Hlavní obsah

Rekordní kolona skútrů projela Prahou, dominovaly značky Vespa a Piaggio

Prahou v sobotu dopoledne projely více než čtyři stovky skútrů převážně italské značky Vespa a Piaggio. Spanilá jízda s rekordním počtem 409 účastníků byla součástí desátého setkání majitelů a příznivců skútrů pod názvem PragoVespa.

Foto: Petr Horník, Právo

O víkendu se v Praze konal 10. ročník srazu majitelů italských skútrů PragoVespa 2022. Podle organizátorů akce se spanilé jízdy Prahou zúčastnilo 409 skútrů Vespa. Přijeli majitelé i z Německa, Rakouska, Slovenska a Polska.

Článek

„Dosavadní rekord byl 306 jezdců, letošní jubilejní ročník tak překonal očekávání organizátorů," uvedli zástupci pořádajícího Vespa Clubu Praha. Jízda startovala po 11:00 v Central Campu na Žižkově a vedla přes Václavské náměstí nebo náměstí Jiřího z Poděbrad.

Spanilé jízdě předcházel v campu již v pátek kulturní program včetně „nightvespingu”, tedy vyjížďky v menších skupinách s průvodcem. Odpoledne v campu pokračoval program zahrnující soutěže, přednášky i živou hudbu.

Vespa Club Praha vznikl v roce 2015 vyčleněním z národního klubu. Spadá pod zastřešující organizaci Vespa Club Czech Republic, který byl založen v roce 2004, a pod mezinárodní Vespa World Club založený roku 1957. Další tuzemské kluby jsou například v Brně, Hranicích na Moravě, v Plzni nebo v Liberci.

Akce má tradici již od roku 2011. Původní 10. ročník se měl konat už v roce 2020, ale kvůli restrikcím spojených s pandemií se konala nakonec pouze hromadná projížďka, a celá akce se odložila na tento rok.

Vespa, italsky vosa, byla zaregistrována v dubnu 1946. Značku malých skútrů vymyslel podnikatel a výrobce letadel Enrico Piaggio, který se po druhé světové válce rozhodl vyrábět levný dopravní prostředek dostupný pro širokou veřejnost.

Když tehdy pozoroval linie prvního prototypu skútru a poslouchal bzukot jeho motoru o objemu 98 cm3, nemohl si pomoci a zvolal: „Sembra una vespa!“. Věta „Vypadá jako vosa!” se stala základem několika kultovních reklamních kampaní.

Elegantní Vespa, která si základní tvary zachovala až do dneška a v průběhu tři čtvrtě století našla řadu více či méně povedených kopií, se také stala jednou z kulturních ikon 20. století.

Prodej nových skútrů Vespa a Piaggio se loni zvýšil o 14 procent na 1138 strojů, vede toho si Češi dovezli 738 ojetých strojů těchto dvou značek. Celkem je v tuzemsku registrovaných více než 7100 strojů značky Vespa.

Související témata:

Výběr článků

Načítám