Hlavní obsah

Rekordman z Nürburgringu odhalen. Nejsilnější Porsche Panamera má 782 koní

Limuzína od Porsche se ve své třetí generaci dočkala dalších motorizací. Po premiéře výchozích variant na řadu přišly vrcholné motorizace s osmiválci.

Foto: Porsche

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Článek

Poté, co stuttgartská automobilka prezentovala rekordní čas tajemné panamery na Severní smyčce okruhu Nürburgring, přispěchala záhy s podrobnějšími informacemi.

Jedná se o vrcholnou verzi zvanou Turbo E-Hybrid. Jak název napovídá, využívá plug-in hybridní pohonné ústrojí.

Spalovací čtyřlitrový motor V8 se dvěma turbodmychadly má výkon 441 kW (599 k) a výkon elektromotoru zcela integrovaného do skříně a chladicího okruhu PDK činí 140 kW (190 k). Systémový výkon se proti předchůdci zvýšil o 75 kW (102 k) na 575 kW (782 k) a točivý moment systému vzrostl o 150 Nm na 1000 Nm.

Díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za 2,9 s a dosáhne maximální rychlosti 325 km/h. To znamená zlepšení o 25 km/h a 0,5 sekundy. V porovnání s předchozí generací nabízí hybridní pohonné ústrojí větší elektrický dojezd a rychlejší nabíjení. S kapacitou 25,9 kWh uchová vysokonapěťová baterie o 45 procent více energie než předchozí baterie. To dává nejvýkonnější panameře elektrický dojezd až 88 km dle městského cyklu WLTP. Palubní AC nabíječka o výkonu 11 kW nabije baterii z nuly na 100 procent přibližně za 2 hodiny a 39 minut.

Vizuálně se vrcholná verze liší nárazníky a detaily v metalické šedé barvě Turbonite. K mání je také karbonový aerodynamický paket.

Jde to i bez baterií

Vedle vrcholné plug-in hybridní varianty dostala panamera i verzi GTS, která má být tradičně zaměřena na řidiče.

V podstatě stejný čtyřlitrový osmiválec tady poskytuje výkon 368 kW (500 k), o 20 k více než pohon jeho předchůdce. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 302 km/h. Standardní sportovní výfukový systém v Panameře GTS byl podle automobilky vyvinut tak, aby vytvořil silný, emocionální zvuk.

Také standardní dvoukomorové dvouventilové vzduchové odpružení má být v Panameře GTS naladěno obzvláště sportovně. O 10 milimetrů je nižší světlá výška a zesíleny byly stabilizátory. Elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu pak zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu mezi kola.

Vizuálně má novinka klasický balíček GTS, tedy černé prvky a semišový interiér s červenými detaily.

Dodávky novinek začnou na podzim. Verze GTS přijde na 4,2 milionu korun, varianta Turbo S E-Hybrid na 5,8 milionu.

Tajemné Porsche Panamera zajelo nový rekord na Nürburgringu

AutoMoto

Porsche představuje novou panameru

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám