Článek
Aventador SVJ má kromě výkonu navíc oproti SV také nižší hmotnost - 1 525 kg v „suchém” stavu, tedy bez provozních kapalin. Když je dolijete, zrychlí SVJ na stovku za 2,8 vteřiny a na dvoustovku za 8,6 vteřiny, píše výrobce. Maximálka je prý přes 350 km/h.
SVJ umí natáčet i zadní kola a byla pro něj speciálně vyvinuta verze pneumatik Pirelli P Zero Corsa. I díky nim zvládá zabrzdit ze stokilometrové rychlosti na 29,99 metru. Vyvíjela se také aerodynamika; podle tiskové zprávy je přítlak vozu o 40 % lepší, ale odpor vzduchu se o procento snížil.
S tím souvisí systém nazvaný ALA 2.0 - Aerodinamica Lamborghini Attiva, tedy aktivní aerodynamika. Pohyblivé klapky a křidélka, rozmístěné různě po voze, během půl vteřiny upravují své nastavení tak, aby jízda vozu byla co nejefektivnější - při zrychlení a snaze o maximálku snižují odpor vzduchu vozu, při brzdění a zatáčení zase zvyšují přítlak.
Samozřejmostí je pohon všech kol, ovšem aventador SVJ dostal také natáčení zadních kol, jehož elektronika byla upravena tak, aby spolupracovala se systémem ALA a dokázala proměnlivé aerodynamiky co nejlépe využít. Jaký je výsledek, už víme - čas 6:44,97 na Nürburgringu. [celá zpráva]
Lamborghini v oficiální fotosadě ukázalo dvě auta - bílé a zelené. To bílé nese číslo 63, které je odkazem na rok 1963 - tehdy byla automobilka založena.
Víme také, kolik si na aventador SVJ musíte připravit - nejméně 8,98 miliónu korun bez daně. Cena ovšem bude souviset s tím, jak si necháte upravit interiér - možnosti v rámci programu Lamborghini Ad Personam jsou dle tiskové zprávy takřka neomezené.