Hlavní obsah

Reklamu na terénní auto Britové zakázali, protože v ní jezdilo terénem

Reklama na Toyotu Hilux, která se nelíbí britskému Úřadu pro standardy reklamy, ukazuje vůz při tom, pro co byl postaven - při jízdě mimo asfalt. Nyní ji již Toyota v Británii nesmí používat.

Článek

Britský Úřad pro standardy reklamy zakázal reklamu na Toyotu Hilux, protože podle jeho názoru porušovala standardy společenské odpovědnosti. Jinými slovy, terénní auta v ní jezdila terénem.

Reklama, představená v roce 2020, ukazovala velkou skupinu hiluxů při jízdě říčním korytem a mimo asfalt. Tím ovšem podle úřadu „ukazovala a schvalovala použití vozidel způsobem, který nebere ohledy na dopady na přírodu a životní prostředí“.

Toyota argumentovala tím, že své vozy elektrifikuje od roku 1997 - tehdy přišel na svět první prius - a že cílová skupina zákazníků Toyoty Hilux skutečně potřebuje auto s výbornou průchodností terénem.

Úřad se však obměkčit nenechal ani argumentem, že natáčení probíhalo ve Slovinsku na soukromém pozemku se souhlasem jeho majitele. Zároveň také zakázal statickou verzi této reklamy ve formě plakátu, na níž hiluxy jedou něčím, co vypadá jako poušť.

Toyota představila Hilux Champ, malý pracant může být i obytňákem

AutoMoto

Výběr článků

Načítám