Hlavní obsah

Realita hybridních pohonů podle Francouzů

O přípravách francouzského koncernu PSA na hybridizaci jsme psali už mnohokrát. Zatím nejdál došla společnost s modelem DS 7 Crossback, který se na blížícím se autosalonu v Paříži objeví v hybridní verzi E-Tense 4×4.

Foto: DS 7 (3x)

DS 7 Crossback E-Tense 4×4

Článek

Že PSA připravuje hybridní verzi, bylo známo už několik měsíců. Dlouho však zůstávalo tajemstvím, o jaký systém půjde. Ke konci září jsme nabídli konkrétní informace o pohonu, který koncern využije.

Hlavní informací je, že přední kola budou poháněna spalovacím motorem, zadní pak elektromotorem. Hybridy tedy budou vlastně s pohonem na všechna kola. [celá zpráva]

Daná informace ale byla o vozech, které se představí až někdy v příštím roce. Teď tu máme jeden konkrétní, jehož premiéra proběhne za pár dní. Model DS 7 Crossback, který je na trhu od začátku roku 2018, se představuje ve zcela nové verzi E-Tense 4×4.

Foto: DS 7 (3x)

DS7 je velký crossover

Pod kapotou se ukrývá benzínový motor 200 k (147 kW) spojený se dvěma elektromotory 109 k (80 kW) a osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka EAT8. Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 300 k, maximální točivý moment 450 Nm, pohon 4×4.

V plně elektrickém režimu je vůz schopný urazit 50 km na jedno nabití (cyklus WLTP). Elektromotor může pohybovat vozem až do rychlosti 135 km/h. Při nízké hladině nabití baterie, nebo v případě potřeby většího výkonu, se přidá zážehový motor.

Baterie vozu o kapacitě 13,2 kWh se dobije za 2 hodiny přes zásuvku 32 A (zásuvka ve zdi a nabíječka 6,6 kW) nebo za 8 hodin přes klasickou domácí zásuvku 8 A.

Foto: DS 7 (3x)

Značka DS s hybridy v rámci koncernu PSA přichází jako první

Pohon má čtyři režimy – zcela elektrický, sportovní, hybridní a 4WD, kdy se upřednostňuje pohyb pomocí všech kol, aby se zvýšila přilnavost.

Cena zatím nebyla stanovena.

Související témata:

Výběr článků

Načítám