Článek
Jaguar a Land Rover ve společném podniku sice mění své motory, co se modulárních čtyřválců a šestiválců týče, ovšem stálicí je roky tesaný vrchol. Plnotučný osmiválec o zdvihovém objemu pět litrů je přeplňován mechanickým kompresorem a dává 550 koní.
Nyní tato jednotka zamířila do Range Roveru Velar. Konkrétně se týká verze SVAutobiography Dynamic. Na svědomí ji má divize speciálních operací SVO a vrcholnou verzi poznáte už zvenčí. Nejen podle agresivního bodykitu či výhrůžných čtyř koncovek výfuků. Upraven byl třeba i nápis na kapotě a vůz může být obutý do disků kol o velikosti 21 až 22 palců.

Ani v nejvýkonnějších verzích se Range Rover nevzdá schopností mimo silnice
Co se týče dynamiky, nejvýkonnější Velar s kompresorem přeplňovaným osmiválcovým motorem zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 274 km/h. Úpravou prošlo nastavení podvozku a větší jsou i brzdy. Jsou dvoudílné a mají 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Vůz má zatím svou předběžnou cenu pro český trh. Pořídíte jej od 2 910 171 Kč včetně DPH.

Koncovky výfuku jsou přímo hrozivé

Uvnitř najdete odlišnou grafiku digitální přístrojovky