Hlavní obsah

Range Rover Velar dostal osmiválec. Verze SVAutobiography má 550 koní

Právo, laz

Podobně jako větší sourozenci z nabídky luxusní odnože Land Roveru, nabídne už i Velar osmiválcový motor přeplňovaný kompresorem. Řadí se tak třeba vedle Jaguaru F-Pace SVR.

Foto: Land Rover 4x

Range Rover SVAutobiography Dynamic má větší vstupní otvory v nárazníku.

Článek

Jaguar a Land Rover ve společném podniku sice mění své motory, co se modulárních čtyřválců a šestiválců týče, ovšem stálicí je roky tesaný vrchol. Plnotučný osmiválec o zdvihovém objemu pět litrů je přeplňován mechanickým kompresorem a dává 550 koní.

Nyní tato jednotka zamířila do Range Roveru Velar. Konkrétně se týká verze SVAutobiography Dynamic. Na svědomí ji má divize speciálních operací SVO a vrcholnou verzi poznáte už zvenčí. Nejen podle agresivního bodykitu či výhrůžných čtyř koncovek výfuků. Upraven byl třeba i nápis na kapotě a vůz může být obutý do disků kol o velikosti 21 až 22 palců.

Foto: Land Rover 4x

Ani v nejvýkonnějších verzích se Range Rover nevzdá schopností mimo silnice

Co se týče dynamiky, nejvýkonnější Velar s kompresorem přeplňovaným osmiválcovým motorem zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 274 km/h. Úpravou prošlo nastavení podvozku a větší jsou i brzdy. Jsou dvoudílné a mají 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Vůz má zatím svou předběžnou cenu pro český trh. Pořídíte jej od 2 910 171 Kč včetně DPH.

Foto: Land Rover 4x

Koncovky výfuku jsou přímo hrozivé

Foto: Land Rover 4x

Uvnitř najdete odlišnou grafiku digitální přístrojovky

Výběr článků

Načítám