Hlavní obsah

Range Rover Sport tvrdí muziku. Verze SV nabídne 626 koní

Nejvýkonnější verzi Range Roveru Sport se již neříká SVR, ale jen SV. Vlastní pětilitrový osmiválec s kompresorem vyměnila za 4,4litrovou jednotku od BMW. Jde o exkluzivní verzi, kterou Land Rover prodá jen vybraným zákazníkům.

Foto: Land Rover

Range Rover Sport SV

Článek

Zatímco písmena SV pro velký Range Rover znamenají spíše maximum luxusu, stejné označení na o něco málo menším Range Roveru Sport cílí zejména na sportovní pojetí.

Osmiválec o objemu 4,4 litru s mild-hybridní technologií produkuje kolosálních 626 koní a 800 Nm točivého momentu, o 59 koní a 100 Nm více než předchozí generace.

Nejvýkonnější Range Rover všech dob potřebuje 3,6 sekundy na zrychlení z nuly na 96 km/h a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. To jsou působivé výkonové údaje pro SUV, které váží 2560 kilogramů.

Zákazníci mohou pár kilogramů ušetřit tím, že se rozhodnou pro 23palcová kola z uhlíkových vláken, která jsou dohromady lehčí o 36 kilogramů. Verze SV je také prvním Range Roverem, který má volitelné karbon-keramické brzdy Brembo, které ubírají dalších 34 kg ve srovnání se standardními kotouči. Kapota z uhlíkových vláken znamená úsporu 76 kg.

Svalnaté SUV jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Sport All Season 4 o rozměrech 285/40 R23 vpředu a masitých 305/35 R23 vzadu. Obvyklý režim Dynamic byl posunut o krok dále, protože nový režim SV snižuje vozidlo o dalších 15 milimetrů a také zostřuje odezvu plynu, řízení a rychlost reakce osmistupňové automatické převodovky.

Během prvního roku výroby bude Land Rover prodávat rychlé SUV výhradně jako Edition One, která je „k dispozici pouze vybraným klientům na objednávku na pozvání“.

Související témata:

Výběr článků

Načítám