Článek
Zatímco písmena SV pro velký Range Rover znamenají spíše maximum luxusu, stejné označení na o něco málo menším Range Roveru Sport cílí zejména na sportovní pojetí.
Osmiválec o objemu 4,4 litru s mild-hybridní technologií produkuje kolosálních 626 koní a 800 Nm točivého momentu, o 59 koní a 100 Nm více než předchozí generace.
Nejvýkonnější Range Rover všech dob potřebuje 3,6 sekundy na zrychlení z nuly na 96 km/h a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. To jsou působivé výkonové údaje pro SUV, které váží 2560 kilogramů.
Zákazníci mohou pár kilogramů ušetřit tím, že se rozhodnou pro 23palcová kola z uhlíkových vláken, která jsou dohromady lehčí o 36 kilogramů. Verze SV je také prvním Range Roverem, který má volitelné karbon-keramické brzdy Brembo, které ubírají dalších 34 kg ve srovnání se standardními kotouči. Kapota z uhlíkových vláken znamená úsporu 76 kg.
Svalnaté SUV jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Sport All Season 4 o rozměrech 285/40 R23 vpředu a masitých 305/35 R23 vzadu. Obvyklý režim Dynamic byl posunut o krok dále, protože nový režim SV snižuje vozidlo o dalších 15 milimetrů a také zostřuje odezvu plynu, řízení a rychlost reakce osmistupňové automatické převodovky.
Během prvního roku výroby bude Land Rover prodávat rychlé SUV výhradně jako Edition One, která je „k dispozici pouze vybraným klientům na objednávku na pozvání“.