Hlavní obsah

Range Rover Evoque má po faceliftu, změny najdete hlavně uvnitř

Nejmenší z řady Range Roverů prošel takřka neviditelnou modernizací, hlavní změny se ovšem odehrály v interiéru.

Foto: Land Rover

Range Rover Evoque po modernizaci

Článek

Druhá generace evoque je na trhu od roku 2018, po pár meziročních změnách přišel na řadu důkladnější facelift. Automobilka Land Rover, či nově JLR, se u nejmenšího modelu z luxusní řady Range Rover inspirovala u větších sourozenců, nového plnotučného Range Roveru a verze Sport, ale i nedávno modernizovaného velaru.

Co se vizuálních změn exteriéru týká, maska chladiče má nový vzor ve stylu sítě, který využívá tenké obdélníky místo nepravidelných šestiúhelníků. Na obou stranách masky chladiče jsou nové světlomety, které vypadají k nerozeznání od současného modelu, ale důležité je to, co je uvnitř.

Nová světla Pixel 1 LED, která obsahují třikrát tolik LED diod než dříve. Každé světlo dále obsahuje čtyři pixelové moduly s LED diodami, které jsou individuálně řízeny a promítají různá množství světla v různých směrech. Novou grafiku mají zadní svítilny, i tady zůstává tvar dílu stejný.

Nový je také design kol o průměru až 21 palců. Mezi nové barvy exteriéru patří modrá Tribeca, bronzová Corinthian a šedá Arroios.

Uvnitř se toho v rámci modernizace děje trochu víc. Pryč je konfigurace se dvěma obrazovkami nad sebou. Řidič a spolujezdec na předním sedadle si okamžitě všimnou nového středového dotykového displeje s úhlopříčkou 11,4 palce, orientovaného na šířku. Jedná se o zakřivenou obrazovku, která se montuje mimo palubní desku, v plovoucím stylu.

Je umístěna nad novou středovou konzolou, která eliminuje fyzické ovládací prvky kromě přepracované páky řazení. Výsledkem je extrémní minimalismus, který odsouvá mnoho funkcí vozidla buď na volant, nebo dotykovou obrazovku.

Evoque modelového roku 2024 využívá nejnovější informační a zábavní systém Pivi Pro 2, podporuje bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto a Amazon Alexa 10 je integrován pro hlasové ovládání.

V nabídce motorizací pro evropský trh zůstává vznětový dvoulitr o 165 či 200 koních, zážehový dvoulitr o 200 k či plug-in hybrid s tříválcovou patnáctistovkou o systémovém výkonu 300 k.

Novinku lze již objednávat, na českém trhu od 1 408 024 korun.

Range Rover Velar prošel faceliftem, interiér se inspiroval u větších sourozenců

AutoMoto

Test Range Roveru: Do lesa i na operu

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám