Hlavní obsah

Range Rover dostane turbodieselový osmiválec

Novinky,

Terénní luxusní vůz Range Rover nahradí svůj turbodieselový šestiválec něčím mnohem zajímavějším - vidlicovým osmiválcem o objemu 3,6 l s výkonem rovných 200 kW. Ten by měl dodat velmi těžkému automobilu lepší dynamiku.

Článek

Zajímavé na celé výměně je, že nový agregát má o 54 % větší výkon než současný šestiválec a také o 64 % více točivého momentu při nezměněné spotřebě. To je jistě dobrá zpráva pro všechny spořivé majitele Range Rover.

Točivý moment 640 N.m vrcholí ve 2000 ot./min. Komu se zdá tato hranice dost vysoko, ten jistě ocení, že ve 1200 ot./min má agregát k dispozici už 400 N.m. Spotřeba vozu se udržuje na celkem přijatelné hranici 11,6 l na 100 km v kombinovaném provozu.

Nejvyšší rychlost vozu je omezena na 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km zvládne za 9 s. Motor spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Související témata:

Související články

Nový Ford Ranger přijde do ČR v roce 2007

V Thajsku byl představen nový Ford Ranger. Další generace oblíbeného pick-upu s terénními schopnostmi získala robustnější karoserii, modernější vzhled a více...

Range Rover Sport ještě o kousek dravější

V zimě roku 2004 se v detroitu představil koncept Range Rover Stormer. Něco z jeho designu si vzal standardní Range Rover Sport a doplnil jméno přídomkem HST....

Výběr článků

Načítám