Článek
Modernizované modely RAM 2500 a 3500, které by již brzy měly začít putovat k dealerům, budou snadno rozpoznatelné například díky lehce upravené přídi, kdy robustní masku chladiče lemují horizontálně rozdělené světlomety. Drobnou úpravou prošla také zadní světla a rozrostla se nabídka kol.
Oba modely přitom nezapomínají na svůj dělnický původ, a ačkoliv působí rok od roku luxusněji, nabídnou i úložný systém RamBox, který je integrován do blatníků korby. Uzamykatelné schránky nabízejí ochranu před vodou, jsou vybaveny osvětlením a nechybí ani zásuvky.
Kabina poskytuje 12,3“ digitální přístrojový štít, displej infotainmentu základních modelů má úhlopříčku 8,4 palce, vyšší verze nabídnou 12“ obrazovku a vrcholná verze má dokonce 14,5“ displej nového infotainmentu Uconnect 5. Kabina navíc může být čalouněna kvalitní kůží.
Všichni je chtěli zachránit, motory V8 Hemi ale pohřbil bývalý šéf Stellantisu
Novinkou je pak i volitelný 10,25“ displej, který se instaluje před spolujezdce a umožňuje sledovat okolí vozu pomocí jeho kamer či přehrávat video. Kabina nabídne také audiosystém Harman Kardon se 17 reproduktory nebo invertor schopný dodat výkon až 2,4 kW. Řidič pak ocení rozšířenou nabídku asistenčních systémů.
Velkou novinkou pod kapotou je instalace nového 6,7litrového řadového šestiválce Cummins, který má upravený blok, hlavu i sání, nové turbodmychadlo, vysokotlaký palivový systém, odolné písty a zvětšené sací i výfukové ventily.
Motor nabízí nejvyšší výkon 321 kW (436 k) a 1456 Nm točivého momentu, automobilka navíc slibuje lepší reakce a snazší údržbu. Spojen je s novou osmistupňovou převodovkou ZF, se kterou slibuje RAM 2500 zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,9 sekundy. S upraveným převodem zadního diferenciálu navíc utáhne náklad o hmotnosti až 16,6 tuny.
Alternativou výkonného turbodieselu je pro oba modely i klasický 6,4litrový zážehový motor V8 Hemi, jehož výkon však nepatrně klesl na 302 kW (411 k) a 581 Nm točivého momentu. Modely RAM jsou přitom zřejmě jedny z posledních, které motory V8 budou nabízet.
Modernizovaný RAM 2500 vstoupí na americké trhy s cenovkou od 47 560 dolarů (asi 1,161 000 korun), model RAM 3500 bude startovat od 48 565 dolarů (asi 1 185 000 korun).