Článek
Texas je v americkém automobilovém průmyslu takový neuvěřitelný solitér. Ať byla krize jakákoli, stále se tam prodávaly nejvíce velké pickupy s největšími motory. Ostatně proč ne, když palivo tam stojí naprosté minimum a rozlehlé texaské zemědělské pláně potřebují opravdová pracovní auta, a ne nějaká hipsterská SUV.
A tak RAM postavil své velké těžkotonážní modely ve speciální sérii, která reflektuje požadavky tohoto trhu.
Jaké to jsou? Tak především je top trh náročný na výbavu a vzhled. Takže maska chladiče je originální, a hlavně má hromadu chromu. Mnohem víc než standardní verze. Zrcátka jsou automaticky speciální rozšířená pro tahání přívěsů. Stejně tak i elektronická stabilizace má v sobě zabudovaný systém pro usnadnění jízdy a řízení s přívěsem. Ten je v ostatních státech jen na přání.
V interiéru je nové luxusní obšití sedadel a obložení přístrojové desky a také se objevuje příplatková výbava, kterou nemá žádný jiný vůz. Je v ní například navigace Uconnect v displeji o úhlopříčce 8,4 palců.
Kabina může být jak krátká, střední prodloužená, tak i čtyřdveřová prodloužená.
Pod kapotou může pracovat trojice motorů. A je to přehlídka do hliníku a litiny odlitého hesla, že „objem ničím nenahradíš“. Je tu jeden benzínový motor V8 Hemi 6,4 l s výkonem 306 kW (410 koní) s točivým momentem 581 N.m. Dva šestiválcové nafťáky o objemu 6,7 litru nabízejí výkony 276 kW (370 koní) nebo 298 kW (400 koní) a především gigantické točivé momenty 1151 resp. 1354 N.m. Pokud by vás zajímala cena, tak ta základní by v přepočtu na české koruny vyšla asi na 900 000 korun, a to včetně daní.