Hlavní obsah

Slavná vejtřaska má nástupce, Loprais s ní pojede Dakar

Pouštní rallye Dakar 2020 se blíží, startuje tradičně na začátku ledna. Aleš Loprais na ní nebude chybět. Jeho želízkem v ohni bude duchovní nástupce slavné Pragy V3S, nazvaný V4S DKR.

Foto: Loprais Team

Praga V4S týmu Loprais

Článek

„Vejtřasku”, tedy pravým jménem Pragu V3S, původně vojenský speciál, snad v Česku zná každý, komu už bylo třicet. Aleš Loprais, synovec legendárního českého závodníka na Dakaru Karla Lopraise, na ni navazuje svým novým speciálem pro Dakar 2020 – Pragou V4S DKR.

Trénink v dakarském speciálu: U Jihlavy jsme našli těžší terén než na Dakaru

Rallye Dakar

Přezdívá jí „Lady”, tedy „Dáma”, v dalším odkazu na minulost, i když už ne tak vzdálenou – dosud jezdil s Tatrou Jamal, které se říkalo „Queen”, česky „Královna”. Víme, že v útrobách V4S DKR pracuje motor Iveco a automatická převodovka Allison, ale to je zatím všechno.

Firma Praga sice už dnes náklaďáky nevyrábí, zaměřuje se na malosériová sportovní a závodní auta, ale je partnerem Lopraisova týmu. To také znamená, že neexistuje žádná civilní verze V4S, kterou by bylo možno si koupit – je to jen jméno tohoto speciálu.

Škoda poodhaluje interiér nové Octavie, designové skici potvrzují nejen zvláštní volant

AutoMoto

Pro připomenutí, zmíněná Praga V3S byla vojenským terénním náklaďákem, který byl vyvinut na přelomu 40. a 50. let minulého století na základě zadání československé armády. Měl mít tři nápravy, pohon 6x6, vzduchem chlazený vznětový motor a nosnost tři tuny v terénu a pět tun na asfaltu. Označení V3S znamenalo „vojenský, třítunový, speciální”. Vyráběl se od roku 1953 až do roku 1990 postupně ve vysočanské Praze, letňanské Avii a nakonec v Bratislavských automobilových závodech.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Praga V3S

Související články

Výběr článků

Načítám