Článek
Buginu Mini John Cooper Works pohání třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 250 kW, tedy 340 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm. Motor využívá přeplňování s dvoukomorovým turbodmychadlem BMW TwinPower Turbo. Stejný agregát rovněž žene vpřed soutěžní speciál John Cooper Works Rally.
Nezapomínalo se ani na ochranu posádky. Pilota a navigátora v extrémních situacích chrání ocelový trubkový rám, na nějž jsou namontovány panely karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny a kevlaru.
Zajímavostí je, že popisovaná bugina nespoléhá na pohon obou náprav, ale jde o „zadokolku”. Pro auta s jedinou poháněnou nápravou platí jiná pravidla než pro vozy 4x4, což je i důvod, proč Mini nasadí jak John Cooper Works Rally s pohonem obou náprav, tak popisovanou buginu.
Trénink v dakarském speciálu: U Jihlavy jsme našli těžší terén než na Dakaru
Jubilejní, 40. ročník nejdelšího rallye závodu, ve kterém posádky a jejich auta musí zvládat nadmořskou výšku přes 4000 metrů, začíná v peruánské Limě v sobotu šestého ledna 2018.