Hlavní obsah

Řadové šestiválce mohou být posledními spalovacími motory Mazdy

Mazda se u nových řadových šestiválců připravuje na ty nejpřísnější emisní normy. Může to být poslední generace spalovacích motorů. A i kvůli emisím má ten vznětový relativně velký objem 3,3 litru.

Foto: Mazda

Mazda CX-60 (Ilustrační foto)

Článek

Automobilka Mazda, která nedávno představila nový model CX-60 na nové platformě s motorem vpředu podél a pohonem primárně zadních kol, pro tuto platformu také vyvíjí vznětové i zážehové řadové šestiválce. Co však fanouškům a staromilcům zní jako rajská hudba, může být ve skutečnosti labutí píseň.

Mazda představila SUV CX-60, slibuje i šestiválce

AutoMoto

„Tohle bude velmi pravděpodobně poslední generace spalovacích motorů, takže se připravujeme na ty nejpřísnější emisní standardy a pak budeme upravovat,“ cituje web Automotive News Europe Joachima Kunze, člena týmu technického vývoje v evropském vývojovém centru Mazdy.

Že se automobilka připravuje na velmi přísné emisní normy, není překvapením, když norma Euro 7 má platit už během dvou či tří let a její znění stále není známo. Že by tyto motory měly být poslední generací těch spalovacích, je ale nová věc.

Mazda zatím patří k automobilkám, které neohlásily datum konce spalovacích motorů ve své nabídce. Starší zprávy hovoří o tom, že chce mít do roku 2030 celou nabídku elektrifikovanou - ovšem pod tento pojem se schovají i všechny varianty hybridních pohonů. A vozy s řadovými šestiválci mají být mild hybridy.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Hovořit o poslední generaci spalovacích motorů také neznamená totéž, jako hovořit o poslední generaci nějakého modelu auta. Zatímco modely aut mívají životní cykly pěti- až osmileté, výjimečně - jako např. u současné Mazdy 6 - o pár let delší, motory mohou s úpravami přežívat v nabídce mnohem déle. Příprava na „ty nejpřísnější standardy“ naznačuje, že by Mazda mohla mít něco takového v plánu.

I přes nejistotu ohledně přísnosti emisní normy Euro 7 automobilka věří tomu, že ji 3,3l turbodiesel zvládne. Právě relativně velký objem 3,3 litru podle Kunze znamená, že motor bude mít i po emisním „uškrcení“ dost výkonu. Přísnější emisní normy totiž často znamenají snížení výkonu.

Web Motor1 ovšem přináší hodnoty výkonu a točivého momentu pro tento motor, patrně předběžné a pod normou Euro 6d. Má mít 231 koní a 500 Nm samotný a 254 koní a 550 Nm v kombinaci s mildhybridním ústrojím. Také píše, že diesel bude v nabídce napříč Evropou s možnou výjimkou Norska.

Související články

Výběr článků

Načítám