Článek
Pokud trochu sledujete situaci na americkém trhu, jistě víte, o jakém autě je řeč - o pick-up trucku Ford F-Series. Automobilka zveřejnila prodejní čísla za rok 2018 a jsou ohromující - prodala více než 1,075 milionu kusů F-Series. V průměru tedy prodala každých 29,3 sekundy jedno auto.
Samozřejmě je nutné podotknout, že F-Series není jedno auto. Ford v této řadě nabízí několik různých variant, které se od sebe liší zejména užitečnou hmotností či maximální hmotností přívěsu. Jsou to totiž v prvé řadě pracovní, užitková auta.
Nejmenší verze je označená F-150 a prodává se s několika různými šestiválci, z nichž jeden je dieselový, anebo s pětilitrovým osmiválcem. Její ceny začínají na 28 155 dolarech, tedy cca 628 tisících korun.
Může to ale být taky velmi luxusní vůz - nejdražší verze Limited začíná na 67 135 dolarech (cca 1,5 milionu korun), a samozřejmě tu je ostrá verze Raptor, jejíž přeplňovaný šestiválec má 456 koní a 691 N.m a v USA se prodává od 52 855 dolarů (cca 1,18 milionu korun).
K mání je několik verzí kabiny, délek korby a převodových poměrů v zadním diferenciálu. V závislosti na verzi je nejvyšší užitečná hmotnost až 1 483 kg a nejvyšší hmotnost přívěsu 5 987 kg.
Větší verze než F-150 jsou označené souhrnně „Super Duty” a dále jednoduše F-250 (od 33 150 dolarů, tj. cca 739 tisíc korun), F-350 (od 34 320 dolarů, tj. ca 765 tisíc korun) a F-450 (od 47 375 dolarů, tj. cca 1,06 milionu korun), přičemž ty poslední dvě je možné mít s dvojmontáží na zadní nápravě.
U většiny verzí je standardem 6,2l atmosférický osmiválec o 390 koních a 583 N.m, schopný provozu na bioethanol. Všechny tyto verze je možné koupit i s dieselem, který má také osm válců, objem 6,7 litru a dává 456 koní a 1 268 N.m.
Schopnosti odpovídají - podle jednotlivých verzí je nejvyšší užitečná hmotnost až 3 465 kg a nejvyšší hmotnost přívěsu až 15 875 kg. To není překlep, opravdu téměř šestnáct tun.
Tato auta byste hledali v nabídce českého zastoupení Fordu marně - do Evropy se oficiálně nedovážejí. Kolují pouze zvěsti o tom, že se na starý kontinent má začít vozit alespoň nejmenší F-150.