Článek
Elektrifikace se neodehrává jen na pomezí čistých elektromobilů či hybridů. Moderním prvkem ke snížení pro automobilky drahých emisí je mild-hybrid. Tedy pohonné ústrojí, které nedokáže jet pouze na elektřinu, ale pomáhá s ní spalovací jednotce.
Tuto technologii dnes hojně používá Audi, implementovat ji masově začíná i BMW. Jako třeba v případě řady 5. Konkrétně z fleetového pohledu oblíbená verze 520d má sice stejný dvoulitrový diesel, ale k tomu ještě startér generátor, který čerpá energii z druhé baterie prostřednictvím 48V soustavy.
Elektrická část slouží i k účinnější rekuperaci brzdné energie a také ke startu v rámci funkce stop-start. Díky tomu, že se tehdy motor roztáčí elektrickou jednotkou, je opětovný start realizován jen s minimem vibrací a v řádu milisekund.
K dispozici je technologie ke kombi i sedanu s pohonem zadních či všech kol. Spotřeba zadokolkového sedanu dosahuje 4,1 až 4,3 litrů na sto kilometrů, což je v kombinovaném režimu o 0,3 méně než před implementací mild-hybridních komponent.