Článek
Firma Qualcomm je známá především jako výrobce komponentů a napájení ke smartphonům, ale v rámci veletrhu CES v Las Vegas představila svůj pohled do automobilového průmyslu. Ukázala přitom koncept Snapdragon, který má předvést ty nejlepší technologie současnosti.
Vůz je jakýmsi hybridem mezi sedanem, crossoverem a kupé, což není v současné době nijak výjimečné. Zaujme ale třeba světelnou lištou táhnoucí se kolem celého vozidla a úzkými světlomety. Auto však po všech stránkách splňuje moderní standardy současného trhu s vozidly a není příliš patrné, že jde o výtvor technologické firmy.

Qualcomm Snapdragon Digital Chassis
O vnější styl ale v celkovém pohledu prakticky nejde. Qualcomm se totiž zaměřil hlavně na to, co umí nejlépe, tedy vnitřní technologie. Vpředu má vůz pětapadesátipalcový displej infotainmentu táhnoucí se od jednoho ke druhému A sloupku. Ten je rozdělený na několik sekcí a nabídne informace o jízdě, video- a audiosystém nebo online hry pro spolujezdce.
Vůz je ale ještě mnohem chytřejší. V kabině se například nachází celá řada kamer, které dovedou rozpoznat cestující, a podle jejich proporcí umí auto upravit sedačky a prostředí v kabině. Zároveň vůz automaticky upraví příslušné obrazovky a nabídne cestujícím stejné aplikace a funkce, které používali při předchozí jízdě.

Qualcomm Snapdragon Digital Chassis
Každý cestující má například možnost volby hlasitosti hudby pro vlastní sedadlo a těšit se může třeba z aktivního potlačení hluku nebo ozvěny. Nechybí ani virtuální asistent, rozpoznání obličeje nebo čtečka biometrických údajů. V případě havárie je auto schopné také vše zaznamenat a uložit na cloud pro případ, že by to bylo nutné kvůli šetření či pojišťovně.
Koncept pochopitelně nepoputuje do sériové výroby, ale Qualcomm jím chce předvést své nejlepší výrobky a ukázat výrobcům automobilů, jak lze do nejmenšího detailu využít potenciál současných technologií.
Mimo vozu firma představila i nový systém zvaný Snapdragon Ride Flex system-on-chip, který poputuje do výroby příští rok. Je navržen tak, aby umožnil koexistenci digitálního kokpitu, pokročilých asistenčních systémů a funkcí automatického řízení.
Do dvou let bude mít každý peugeot elektrickou variantu
