Článek
Když v roce 1999 přišla na trh 911 GT3, byla lehčí, tužší a silnější než zbytek nabídky. Ve své prozatím poslední inkarnaci v generaci 911 991.2 byla GT3 jedinou běžně prodávanou verzí slavné devětsetjedenáctky, která neměla přeplňovaný motor.
První Porsche 911 GT3 vzniklo na základě karoserie verze Carrera 4, protože ta měla zesílenou přední část. Pohon všech kol však samozřejmě zmizel, spolu s další spoustou věcí, a místo ní se do vozu nastěhovaly tužší nastavitelné tlumiče a silnější brzdy.
Motor měl objem 3,6 litru a pocházel z verze Turbo, byť o přeplňování samozřejmě přišel. Dával výkon 360 koní a severní smyčku Nürburgringu zajel za méně než osm minut, což byl na přelomu tisíciletí naprosto špičkový výkon – na auto, které mělo registrační značky.
S faceliftem, který zbavil generaci 996 neoblíbených „vajíčkových“ předních světel, dostala GT3 variabilní časování ventilů a její výkon poskočil na 381 koní. Do nabídky přibyly i karbon-keramické brzdy, ale zmizelo charakteristické – a dosud nejhezčí – zadní křídlo se zakulacenými boky.
V generaci 997 se devětsetjedenáctka vrátila ke kulatým předním světlům. A verze GT3, která přišla v roce 2006, z 3,6l boxeru dolovala 415 koní. Poprvé dostala adaptivní tlumiče. Její facelift přišel v roce 2009 a kromě upravené aerodynamiky byl největší novinkou objem motoru zvětšený na 3,8 litru. Výkon vzrostl na 435 koní.
V roce 2013 slavil model 911 padesátiny a na ženevském autosalonu se ten rok představila třetí generace GT3, založená na generaci 991. 3,8l motor měl 475 koní a Porsche v ní poprvé uvedlo natáčení zadní nápravy.
A také, a to hlavně, automatické řazení ve formě dvouspojkové převodovky PDK. Třebaže je to převodovka naprosto špičková, automobilka se se zlou potázala, a to nejen u fanoušků, nýbrž, a to je důležitější, i u zákazníků.
Proto se s faceliftem, označovaným 991.2, v roce 2016 vrátila do nabídky i manuální převodovka. Kromě toho přinesl tento facelift také čtyřlitrový motor o výkonu 500 koní a verzi Touring, která vůz zbavila gigantického křídla na zádi ve prospěch decentnějšího, ale neméně účinného výsuvného spoileru.
911 je nyní v generaci označené 992 a všechny dosud představené verze mají přeplňování. Puristická varianta GT3 je ve vývoji; kdy se představí a s jakým pohonným ústrojím, však zatím není jasné. Spekulace hovoří – a fanoušci doufají – o evoluci atmosférického čtyřlitru z verze 911 Speedster, labutí písně generace 991.