Článek
Výrobní linka v rakouském Grazu, která slouží od roku 1979, slaví půlmiliontý exemplář Mercedesu třídy G.
Mercedes-Benz uctil tuto příležitost tím, že jubilejní exemplář je vozem s unikátní konfigurací. Vzdává hold kořenům off-roadu, inspiruje se modelem 280 GE z roku 1986 s několika malými, ale krásnými retro připomínkami.
Zatímco základní tvar třídy G byl od počátku poměrně nezaměnitelný, s jemným vývojem v designu v průběhu let, výroční model si zachovává současné linie. Historický kód laku v odstínu agávově zelené se však vrací k jedné z prvních dostupných barevných variant pro třídu G.
A není to jen lak karoserie, který dostává retro úpravu. Také kryty ukazatelů směru jsou provedeny v oranžové barvě. Je to nádech 70. let, který se na dnešních autech tolik nevidí. Mezi další prvky exteriéru patří velká hvězda Mercedesu na krytu zadního kola a pětipaprsková stříbrná kola.
Uvnitř jsou změny méně patrné. Střední část sedadel je čalouněna kostkovanou látkou, která byla typická pro první generaci. Zároveň je na straně spolujezdce madlo s nápisem „No. 500 000“ ve stejné zelené barvě jako exteriér.
Vytvoření off-roadu s třícípou hvězdou na masce chladiče bylo poprvé navrženo íránským šáhem. V roce 1979 vyjelo první „géčko“, automobilka se spojila s rakouským výrobcem vojenských vozidel Steyr-Daimler-Puch, aby vyrobil „Geländewagen“, německy terénní vozidlo.
Aktuální generace se vyrábí od roku 2018, kdy byla první opravdu velkou modernizací legendárního vozu. I tak si ovšem ponechala klíčové prvky jako rámovou konstrukci a především neuvěřitelnou odolnost a schopnosti v těžkém terénu.