Článek
PSA se po více než dvou desetiletích absence hodlá vrátit na trh ve Spojených státech, plánuje rovněž výrobu v Indii a jihovýchodní Asii. „Musíme expandovat, abychom firmu ochránili před regionálními krizemi," řekl listu Financial Times generální ředitel PSA Carlos Tavares. „Tento podnik málem zaplatil životem za nadměrnou závislost na Evropě," dodal.
Na trh v USA se automobilka hodlá vrátit během příštího desetiletí. Značka Citroën tento trh opustila v roce 1974 a značka Peugeot ji následovala v roce 1991, píše Financial Times.
Cílem je zvýšit odbyt o deset procent
Cílem automobilky je zvýšit do roku 2018 odbyt o deset procent. Do roku 2021 by pak měl odbyt stoupnout o dalších 15 procent. V loňském roce firma zvýšila prodej o 1,2 procenta na 2,97 miliónu vozů. Po Volkswagenu jde o druhého největšího výrobce automobilů v Evropě; loňský obrat dosáhl 54 miliardy eur (1,458 biliardy korun).
Formálně skupina vznikla v roce 1976, kdy Peugeot koupil krachující Citroën. Původní logo bylo používáno od roku 1991. Firma sídlí ve Francii, výkonným ředitelem je Carlos Tavares. Obě automobilky sdílejí použitou techniku, v Česku má PSA společně s Toyotou výrobní závod v Kolíně, kde se produkují tři malé městské modely.
Skupina PSA vlastní kromě finanční firmy (Banque PSA Peugeot Citroën Finance) také Faurecii, která vyrábí automobilové příslušenství.