Článek
Na základě rámcové dohody o spolupráci v oblasti platformy a softwaru automobilky spustí také program společného nákupu součástek, což by jim mělo pomoci snížit náklady. Spolupráce představuje další krok v navázaném partnerství.
Volkswagen se snaží znovu zvýšit podíl na čínském trhu, o který ho připravili místní konkurenti. Společnost uvedla, že úspory ze společného nákupu spolu s inovacemi v konstrukčních a inženýrských fázích zkrátí dobu vývoje o více než 30 procent.
„Na největším a nejrychleji rostoucím trhu s elektromobily na světě je rychlost zásadní,“ uvedl člen představenstva Volkswagenu a šéf pro Čínu Ralf Brandstätter.
Auta vyrobená v rámci partnerství ponesou logo VW. Budou ale mít společně vyvinutou platformu založenou na technologii G9 „Edward“ firmy Xpeng.
Volkswagen přišel o titul nejprodávanější značky v Číně na konci roku 2022, kdy ho předstihl čínský výrobce elektromobilů BYD. Způsobil to růst zájmu o elektromobily, zatímco Volkswagen je stále závislý na vozech se spalovacím motorem, jejichž prodej v zemi klesá, napsala agentura Reuters.
BYD sesadila Volkswagen a byla loni v Číně nejprodávanější značkou aut

Čínské MG slaví evropský úspěch, crossover ZS v prosinci ovládl španělský trh
