Článek
Evropské i světové auto roku 2018, to je titul, kterým se může toto auto chlubit. Navíc nakročilo do výrobního programu opravdu řádně a hned se stalo druhým nejprodávanějším modelem. Takže je nasnadě, že právě XC40 se stane prvním vozem značky, který přestane plnit ovzduší emisemi a stane se lokálně bezemisním, tedy elektromobilem.
Nabídku rozšíří ještě tento rok, ale zatím není známo, jakým dojezdem bude disponovat. Pokud by převzalo techniku z jiného elektromobilu, který spadá pod křídla Volva, tedy Polestaru 2, tak bychom si mohli tipnout hodnotu někde kolem 500 km. Polestar 2 byl nedávno představen a pravděpodobně tak půjde o společný elektrický základ, který se rozšíří i do dalších modelových řad.
Platforma CMA by měla být univerzální, použije pohon elektrickými motory jak pro jednu, tak i obě nápravy a také využije modulárního uspořádání akumulátorového setu. Volvo s ní má velké ambice, v roce 2025 chce, aby 50 % všech aut, které globálně prodá, mělo elektrický pohon.
Zbytek by měly být spalovací zážehové motory a hybridy; Volvo už dříve oznámilo, že s naftovými motory už nepočítá.